شرکت هواپیمایی کیش موفق به تمدید گواهینامه IOSA شد

گواهینامه IOSA شرکت هواپیمایی کیش برای پنجمین بار متوالی تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه ازاد کیش،  این شرکت بعنوان اولین شرکت هواپیمایی موفق به اخذ مجوز IOSA شده که این موفقیت برای پنجمین بار متوالی بدست آمده است.

لازم به ذکر است بازرسان IOSA جهت بازدید از شرکت هواپیمایی کیش و ارائه گواهینامه برای پنجمین مرتبه، مهر ماه سالجاری وارد این شرکت شدند و پس از بازدید از کلیه قسمتهای شرکت و Aduit واحدهای مختلف پس از  5 روز به کار خود پایان داده و در 11 بهمن ضمن ارسال گواهینامه مربوطه این موفقیت را به مدیرعامل شرکت تبریک گفتند.

IOSA مخففی از (IATA Operational Safety Audit) است و بازرسی IOSA از 8 قسمت یک شرکت هواپیمایی مشتمل بر فنی، عملیات پرواز، عملیات کابین، عملیات دیسپچ، عملیات بار، حراست و سازمان مدیریت است.

این بازرسی توسط کارشناسان یاتا جهت تداوم و یا  عضویت جدید شرکت مربوطه صورت می گیرد که در نهایت گواهینامه IOSA با اعتبار 2 ساله برای آن شرکت صادر می شود. هدف دیگر این بازرسی ارتقاء ایمنی پرواز شرکت مربوطه است  و آن شرکت پس از اخذ گواهینامه از امکانات IATA ( آموزش، اطلاعات ایمنی، نحوه حمل بار و غیره..)  بصورت آنلاین و به روز برخوردار می شود.