مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

شاخص‌های صنعتی و خدماتی منطقه آزاد چابهار ۱۰۰ درصد ارتقاء یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: شاخص‌ها در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، بازرگانی وصنعتی منطقه آزاد چابهار در هشت ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد چابهار, حامد علی مبارکی از رشد حدود 100 درصدی شاخص ها در بخش های مختلف از جمله تجاری، بازرگانی وصنعتی در هشت ماهه نخست در مقایسه با مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

وی اظهار کرد: منطقه آزاد چابهار با افزایش 97 درصدی مبادلات تجاری و بازرگانی این منطقه در هشت ماهه نخست امسال و رشد شاخص ها در بخش های صنعتی و خدماتی با اشتغال به کار بیش از 3 هزارنفر موفق عمل کرده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: تعداد 18 هزار و 884 TEU دستگاه کانتینر به وسیله 48 کشتی و تعداد 654 فروند لنج باری حامل کالاهای تجاری، مسافری و مواد اولیه مورد نیاز وارد این منطقه شده اند که در مقایسه با ورود کانتینر به چابهار در مدت مشابه در هشت ماهه سال گذشته رشد 111 درصدی را نشان می دهد.

مبارکی با تاکید بر برخورداری همه انسان ها از محیط زیست سالم بیان کرد: راه اندازی هر صنعتی نیازمند کسب مجوزهای زیست محیطی است و همه صنعتگران هم ملزم به پایبندی به آن هستند چراکه نسل های آینده نیاز به جغرافیای پاک و سالم دارند.

وی همچنین گفت: با وجود پتانسیل افراد تحصیلکرده و جویای کار، راه اندازی هاب پتروشیمی در صورت تایید و کسب مجوزهای زیست محیطی زمینه اشتغال حدود 50 هزار نفر را به وجود خواهد می آورد و عامل مهمی در رفع بیکاری در استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار, پروژه های فولادسازی، خودروسازی، خطوط انتقال گاز، کارخانجات سیمان، راه آهن، احداث دستگاههای آب شیرین کن را از پروژه های در حال انجام خواند که می تواند باعث رشد و شکوفایی منطقه شوند.

مبارکی با تاکید بر بهسازی فرودگاه از همکاری و تعامل با فرمانده پایگاه دهم شکاری شهید سرلشکر برادران دل حامد کنارک، افزود: ایجاد تسهیلات برای انجام سفرهای راحت برای مردم و مسافران، با توافقات به عمل آمده در واگذاری زمین و ساخت ترمینال مسافری جدید در برطرف کردن مشکلات ایاب و ذهاب و مهیا کردن حضور متخصصان و سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق خواهد شد.

وی, رویکرد این سازمان را با توجه به هدف ترانزیتی سازمان، رویکردی فرهنگی دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان ذخایر و استعدادهای نهفته و پنهان بسیاری دارد بتوانیم در راه اعتلای آرمان های فرهنگی و دانش آموزی و نخبه پروری گام برداریم.

چابهار