سفر بیش از 34 هزار نفر از مسیردریایی به کیش در بیستمین جشنواره تابستانی

در طول بیستمین جشنواره تابستانی کیش 34 هزار و 681 نفر از مسیر دریایی به جزیره کیش سفرکردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بندر کیش درفصول پاییز ، زمستان و اوایل بهار به دلیل هزینه کمتر وامکان سفر با خودروی شخصی ازجمله مسیرهای پرتردد جزیره است اما درفصل تابستان درسالهای گذشته کمتر شاهد سفرگردشگران از مسیر دریایی به کیش بوده ایم.

درطول چهار سال گذشته با توسعه امکانات بندر کیش و افزایش تعداد شناورها و لندینگرافت ها به همراه راه اندازی سفر اتوبوسی به کیش تردد از مسیر دریایی سرعت و سهولت بیشتری یافته است به گونه ای که درتابستان امسال و بیستمین جشنواره تابستانی کیش شاهد تردد بی سابقه گردشگران از مسیر دریایی هستیم.

با شروع بیستمین جشنواره تابستانی کیش از 15 تیر تا 30 شهریور و پایان جشنواره سال جاری 11 هزار و 664 مسافر با استفاده از لندینگ کرافت به جزیره کیش سفر کرده اند.

همچنین در این مدت و در رویدادی بی سابقه گردشگران  از سراسر کشور با  2 هزار و 916 خودروی شخصی از مسیر دریایی به جزیره کیش سفر کرده اند.

همچنین 22 هزار و 546 نفر هم به وسیله شناورهای مسافری به جزیره کیش وارد شدند.

با راه اندازی سفرهای اتوبوسی 471 مسافر هم از مسیر دریایی و با اتوبوس به کیش سفر کردند.

ورود این تعداد گردشگر بیانگر توجه به ظرفیت های دریایی کیش است که با افزایش امکانات دراین حوزه استقبال گردشگران از سفر دریایی نیز افزایش یافته و نشان می دهد بزودی گردشگران زیادی با آگاهی از امکانات مهیا شده در بخش بندر کیش و هزینه های کمتر سفر دریایی از این مسیر به کیش سفر خواهند کرد.

رونق گردشگری دریایی علاوه برکاهش هزینه ها برای گردشگران وافزایش میزان سفر، اشتغالزایی برای فعالان حوزه های دریایی به همراه دارد.

توسعه سواحل وبنادر خلیج فارس یکی از مهمترین تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاستهای اقتصاد مقاومتی و یکی از بخش های سند ششم توسعه است که مورد توجه مسئولان منطقه آزاد کیش درچهارسال گذشته قرار گرفت و درحال حاضر شاهد شکوفایی زیرساخت های ایجاد شده دراین بخش هستیم .

شایان ذکر است، بندر جزیره کیش مبداء ورود مسافر از بنادر چارک، لنگه و آفتاب به جزیره کیش است.