استاندار آذربایجان غربی:

سرمایه‌گذاران ترکیه از معافیت مالیاتی منطقه آزاد ماکو استفاده کنند

خبرگزاری تسنیم: استاندار آذربایجان غربی گفت: معافیت مالیاتی ۲۰ ساله در منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران ترکیه برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازخوی، قربانعلی سعادت امروز در دومین روز از پنجمین اجلاس همکاری‌های استان‌های مرزی ایران و ترکیه با اشاره به به پیشینه تاریخ دو کشور در حسن همجواری اظهار داشت: از اراده والیان محترم چهار استان ترکیه که برای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور در خوی حضور یافتند تقدیر می‌کنم.

وی تصریح کرد: اراده ایران و ترکیه برای توسعه اقتصادی، تجاری و اجتماعی در تفاهم نامه پنجمین اجلاس همکاری‌های استان‌های مرزی ایران و ترکیه تبلور پیدا کرده است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در هر کدام از این استانداری‌ها، فرودگاه‌هایی وجود دارد و فرودگاه اورمیه نیز که از سالیان دور فعال بوده و فرودگاه خوی نیز ظرفیت دیگری برای افزایش مناسبات اقتصادی است و فرودگاه در حال احداث ماکو نیز امسال به بهره برداری می‌رسد.

سعادت اظهار داشت: هم اینک در منطقه آزاد ماکو در حال ایجاد زیرساخت‌های اقتصادیی برای سرمایه‌گذاری هستیم و مشوق‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران در این منطقه در نظر گرفته شده و همه سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد ماکو می‌توانند از معافیت مالیاتی 20 ساله برخوردار می‌شوند و این فرصت خوبی برای سرمایه گذاران کشور ترکیه به شمار می‌آید.

وی گفت: در شهرستان خوی نیز زیرساخت‌های اقتصادی خوبی موجود است و این شهر اهمیت زیادی در استان آذربایجان غربی در حوزه فرهنگ و اقتصاد داراست که این را برای استان مهم دانسته و فرصت تلقی می‌کنیم.

سعادت تصریح کرد: در تفاهم‌نامه امروز نیز مطرح شده که جاده مرزی رازی به کاپی کوی عملیات اجرایی‌اش به‌زودی آغاز شود و در منطقه رازی نیز به‌دنبال ایجاد منطقه آزاد هستیم تا تمامی معافیت‌های مالیاتی و اقتصادی موجود در این منطقه نیز اعمال شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در مرز سرو نیز منطقه ویژه اقتصادی در دست اجراست و تعداد زیادی از کارخانجات ترکیه برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.


ماکو