سرمایه گذاری خارجی 100 میلیون دلاری در کیش

تفاهم نامه ایجاد یکی از بزرگترین مجموعه های اقامتی، تفریحی و گردشگری منطقه باسرمایه گذاری 100 میلیون دلاری خارجی در جزیره کیش امضاء شد .

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در دیدار دکترمظفری با مدیران یکی از شرکت های مطرح گردشگری ترکیه که صبح چهارشنبه 19 تیردراین سازمان برگزار شد طرفین برای ایجاد یکی از بزرگترین مجموعه های گردشگری منطقه باسرمایه گذاری 100 میلیون دلاری درجزیره کیش تفاهم نامه همکاری امضاءکردند.

این مجموعه اقامتی، تفریحی و گردشگری شامل یک هزار اتاق، مجهز به پیشرفته ترین امکانات اقامتی برای پذیرایی از گردشگران، سالن های پیشرفته برای برگزاری جشن ها و یا جلسات رسمی و همایش ها، رستوران های متعدد و مجهز ویژه بانوان و فضاهای خانوادگی، پلاژهای های اختصاصی بانوان و آقایان، مجموعه ها و زمین های ورزشی از جمله زمین های فوتبال، پارک آبی ویژه بانوان، استخر و سالن های ماساژ مجزا برای استفاده آقایان و بانوان، و فضاهای تفریحی و سرگرمی های خانوادگی از جمله بخش های مختلف این هتل است که در فضایی به وسعت 10 هکتار ساخته خواهد شد.

دکترمظفری در این نشست با اشاره به افزایش علاقمندی کشورهای منطقه از جمله قطر، عمان و عراق برای سرمایه گذاری و توسعه مبادلات تجاری باجزیره کیش گفت: زیرساخت های مناسب و امکانات فرودگاهی و بندرگاهی جزیره کیش درکنار آرامش، امنیت و زیبایی های طبیعی منطقه، جزیره کیش را به مقصدی مطلوب برای انواع گردشگری از جمله گردشگری اسلامی و سلامت تبدیل کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: تجارب موفق ترکیه درعرصه گردشگری درکنارظرفیت های خوب جزیره کیش زمینه یک تعامل سودمند رافراهم می کند.

دکتر مظفری با تاکید بر اینکه محدودیت های ناشی از تحریم هادر عرصه روابط بین المللی نیز با دیپلماسی هوشمندانه ایران مرتفع شده و به زودی شاهد گسترش چشمگیر تعاملات ایران با سایرکشورها خواهیم بود اظهار داشت: تاسیس یک چنین مجموعه گردشگری عظیمی در جزیره کیش، ضمن افزایش جذب گردشگران خارجی، هموطنان زیادی را برای سفر به کیش و بهره مندی از امکانات پیشرفته این مجموعه ترغیب می کند.

سرمایه گذارخارجی این مجموعه نیز که در ترکیه با چندین هتل و25 هزار تخت اقامتی در زمینه گردشگری فعالیت می کند جزیره کیش را مقصدی مطلوب برای سرمایه گذاری درعرصه گردشگری خواند و گفت: اطمینان خاطر از رونق صنعت گردشگری کیش و شمارمسافران فراوان داخلی و خارجی که سالیانه به این جزیره سفر می کنند یکی از مهم ترین دلایل سرمایه گذاری ما درجزیره کیش است چرا که اطمینان داریم ضریب اشغال هتل این مجموعه بیش از85 درصد خواهد بود.

وی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش درجهت فراهم کردن زمینه سفرگردشگران ترکیه ای به کیش گفت: چنانچه خطوط پروازی بین کیش و ترکیه برقرار شده و سازمان همکاری لازم را داشته باشد،گردشگران ترکیه ای از سفر به جزیره کیش به خوبی استقبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش می تواند نسبت به ایفای تعهدات مالی شرکت و اجرای طرح طبق برنامه زمانبندی، اطمینان کامل داشته باشد گفت: ساخت این هتل و مجموعه اقامتی و تفریحی بسیار پیشرفته در جزیره کیش، سطح خدمات گردشگری بین المللی را دراین منطقه ارتقاء داده و با امکانات متعدد ویژه بانوان، گردشگری اسلامی رادرمنطقه آزاد کیش تقویت می کند.

مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و هشتصد هزارگردشگر به جزیره کیش سفرمی کنندگفت: در حال حاضرپروازهای خارجی مستقیم ازمقاصد عمان و دبی به جزیره کیش برقرار است که در صورت افزایش تقاضا و برقراری خطوط پروازی جدید بین کیش و کشورهای منطقه ازجمله ترکیه ، جزیره کیش با زیرساخت های مناسب ظرفیت پذیرش و میزبانی شایسته از گردشگران بین المللی را دارد.

مصطفی خانزادی معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش هم، ازآمادگی کامل معاونت عمرانی سازمان برای همکاری های تخصصی در زمینه مشاوره عملیات اجرایی ساخت این مجموعه گردشگری خبر داد و گفت: ضریب اشغال هتل های جزیره کیش در برخی فصول سال ازجمله جشنواره تابستانی و نوروز بیش از90 درصد خواهد بود تا جاییکه برخی گردشگران از یکی دو ماه قبل از سفر، هتل مورد نظر خود را رزرو می کنند.

وی همچنین تاکید کرد: در راستای تسهیل روند سرمایه گذاری در کیش روال دریافت مجوزهای لازم و پروانه ساخت و سازاین هتل به صورت ویژه، در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اعلام اینکه هم اکنون در جزیره کیش 50 هتل درمراحل مختلف ساخت و تجهیزقرار دارندکه 3هتل تا پایان امسال به بهره برداری می رسد گفت : بنا بر تاکید دکتر مظفری درراستای تسریع روند سرمایه گذاری درکیش ، مراحل ثبت شرکت ترکیه ای برای ساخت این مجموعه بزرگ گردشگری درکمتر ازیک روزکاری انجام شد.

وی افزود: قرار داد نهایی این طرح تا دو هفته آینده تنظیم و دریکی دو ماه آینده عملیات اجرایی این مجموعه آغازمی شود.

ناصر آخوندی با اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری گسترده با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری در جزیره کیش اظهار داشت: با توجه به ابراز علاقمندی قطر برای استفاده ازامکانات ورزشی ایران در طول برگزاری جام جهانی 2022، ساخت این مجموعه با زمین های ورزشی متعدد، فرصت خوبی را برای توسعه گردشگری ورزشی در جزیره کیش فراهم می کند.