سرشماری جمعیت شهری کیش، در‌‌ راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از شهروندان خواست تا با ماموران سرشماری كه كارت شناسايي با مُهر و امضای تایید‌ شده این مرکز را به همراه دارند همکاری کنند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش  با بيان اينكه سرشماری جمعیت شهری کیش، در‌‌ راستای اجرای برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت انجام می‌شود گفت: از شهروندان تقاضا می‌کنیم با ماموران سرشماری همکاری کنند.

وي با تاکید بر اهمیت جمع‌ آوری اطلاعات خانوارها برای برنامه‌ ریزی در حوزه سلامت، اظهار کرد: در طرح سرشماری جمعیت شهری کیش، ماموران سرشماری با مراجعه خانه‌ به‌ خانه، اطلاعات هویتی، سن، تحصیلات، بیمه پایه و...  افراد خانواده را ثبت می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در برنامه‌ ریزی سلامت آمار سرشماری مهم است و در واقع در اولین گام ارائه خدمات، شناسایی جمعیت هر نقطه و مشخصات بهداشتی خانوارها ضرورت دارد. لذا از شهروندان خواهش می‌کنیم که در ارائه اطلاعات خود دقیق و حساس باشند.

دکتر رضانیا  با هشدار در خصوص احتمال سوء‌ استفاده برخی افراد از اجراي اين طرح و مراجعه به منزل شهروندان با عنوان مامور سرشماری تاکید کرد: ماموران سرشماری کارت شناسایی با مُهر و امضای تایید‌ شده این مرکز را به همراه دارن و شهروندان می‌توانند فرم‌ها و کارت شناسایی ماموران سرشماری را به دقت بررسی کرده و سپس همکاری کنند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش افزود: با توجه به ضرورت پیاده‌ سازی نظام یکپارچه سلامت، اتباع خارجی ساکن در کیش هم سرشماری می‌شوند و هم از خدمات سلامت و بهداشت رایگان بهره‌مند می شوند.

لازم به ذکر است، از الزامات برنامه‌های پیشگیرانه، ارائه خدمات یکسان به تمام افراد ساکن در هر نقطه از شهر، اعم از اتباع ایرانی و خارجی است که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های سلامت، درمان و برقراری عدالت در سلامت هم می‌شود.