سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در راهپیمایی 22 بهمن جزیره کیش

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در جمع راهپیمایان یوم الله 22 بهمن در جزیره کیش سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم شکوهمند که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور، دبیر و معاونان شورایعالی مناطق آزاد، مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزادکیش و جمعی از مدیران محلی جزیره کیش برگزار شد مردم مومن و خداجوی جزیره در صفوفی به هم پیوسته با آرمانهای انقلاب تجدید پیمان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از تلاش های دولت تدبیر و امید در پیروزی های بین المللی و دعوت از مردم همیشه در صحنه کشورمان برای حضور در انتخابات پیش رو، در خصوص شکل گیری انقلاب اسلامی و نقش رهبری امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب سخنانی ایراد کرد.

رئیس دفتر بازرسی رهبر ایران در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن یوم الله 22 بهمن به ملت ایران و رهبر معظم ایران اسلامی و درود به روان پاک بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای انقلاب گفت: سرنوشت دوران مبارزه امام (ره) از سال 42 تا سال 57 و دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شبیه شرایط حضرت موسی(ع) و دوران سخت آن حضرت بود که به یاری خداوند حق بر باطل پیروز شد.

وی گفت: به نقل از قرآن کریم، نطفه حضرت موسی (ع) در کاخ فرعونیان بسته شد و او به دست فرعون و همسر مؤمنه او بزرگ شد. وقتی به فرعون خبردادند که به تعبیر خوابی، فرعون در آینده به دست پسری که به تازگی متولد شده، سرنگون می شود، دستور داد تا تمام نوزادان پسر را بکشند. اما اراده حق بر این بود تا موسی در خانه مستکبرین رشد کند و در مقابل ظلم های فرعون بایستد.

عضو تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: امام (ره) نیز وقتی در سال 42 قیام خود را آغاز کرد، دستگیر شد و با دستگیری ایشان حادثه 15 خرداد رخداد. جمع کثیری از مردم در تهران، ورامین، قم و سایر شهرها دستگیر و به شهادت رسیدند. در آن زمان اراده حق بر آن بود که امام بماند و در سال 43 آزاد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری اظهار داشت: امام خمینی در شرایط دشوار آن زمان بدون مسامحه در سخنانشان صراحتا اعلام کردند: مرا آزاد کردید، اشتباه کردید. گمان کردید که دیگر فریاد نمی زنم. اما من برای اسلام و قرآن فریاد می زنم و در پی این سخنرانی رهبر کبیر انقلاب دوباره مبارزات خود را آغاز کرد.

وی در خصوص مبارزات رهبر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: امام بعد از ماجرای کاپیتولاسیون و لایحه مصونیت آمریکا که از نظر قضایی ننگی برای ملت ایران بود در سخنرانی تاریخی خود فرمودند رئیس جمهور آمریکا بداند منفورترین افراد نزد ملت ایران است. حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در ادامه تصریح کرد: امام خمینی حتی در دوران تبعید هم دست از مبارزه نکشید و حتی از راه دور و در پاریس نیز مردم و انقلاب را مدیریت کرد تا 22 بهمن 57 که انقلاب ما به پیروز ی رسید.