ستاد پاکسازی سواحل چابهار تشکیل شد

ستاد پاکسازی سواحل شهر چابهار متشکل از اعضای سازمان حفاظت محیط‌زیست، مسئولان شهرستان چابهار و سازمان‌های مردم نهاد، تشکیل شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، به نقل محیط‌زیست استان، در راستای تفاهمنامه زیست‌محیطی فی مابین سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت کشور، نشست ستاد پاکسازی سواحل شهر چابهار متشکل از محیط‌زیست شهرستان چابهار، اعضای شواری شهر، فرماندار، شهردار و سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

در این نشست مقرر شد با یک برنامه منسجم و هماهنگ و با حضور گسترده مسئولان و مردم چابهار سواحل این شهرستان پاکسازی و همچنین تعداد یک میلیون اصله نهال نیز در طی یک برنامه‌ی کوتاه‌مدت در این شهرستان کاشته شود تا یکی از مهمترین بنادر ایران، چهره‌ای زیست‌محیطی و سبز به خود بگیرد.

احمد علی کیخا معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست به نقش و اهمیت محیط‌زیست سالم در مسیر توسعه اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای تفاهمنامه مابین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور برای اجرای طرح ساماندهی پسماندهای ساحلی است و حضور و استقبال گسترده مردم و مسئولان چابهاری مثال‌زدنی و در خور تقدیر است.

به گزارش ایسنا، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست گفت: محیط‌زیست سالم مستلزم محیط‌زیستی پیشرو و پویاست و خوشبختانه امروز این فرآیند به خوبی در سازمان حفاظت محیط‌زیست در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه به اولین نشست مشورتی محیط‌زیست دریایی و مدیران مناطق آزاد را در طی هفته‌های گذشته در چابهار اشاره کرد و گفت: این اقدام زیست‌محیطی که مشارکت مردم و مسئولان را بصورت داوطلبانه و مسئولانه در خود جای داده است، می‌تواند چشم‌اندازهای مناسبی برای توسعه‌ی پاک بندر چابهار و ابعاد سواحلی پاک و نمونه برای سایر سواحل کشور در کارنامه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، این جلسه با حضور گسترده مسئولان سازمانی و محلی شهرستان چابهار تشکیل شد.

چابهار