ساخت نخستین مسجد روی آب کشور در کیش

کلنگ نخستین مسجد روی آب کشور در کیش به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با حضور دکتر مونسان، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی، شیخ یعقوب شمس، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران و معاونان سازمان کلنگ ساخت نخستین مسجد روی آب کشور در منطقه غرب جزیره و نزدیکی کلبه هور به زمین زده شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با قدر دانی از همراهی و همکاری امام جمعه کیش در چهار سال گذشته در پیشبرد اهداف سازمانی اظهار کرد: امروز شاهد به زمین زدن کلنگ برای ساخت یکی از طرح های مذهبی زیبا در غرب جزیره به عنوان منطقه ویژه گردشگری در برنامه های آینده هستیم.
مونسان با بیان اینکه طرح اولیه توسط امام جمعه کیش در سال گذشته مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت افزود: با توجه به ساخت این مسجد در داخل آب نیاز به تمهیدات ویژه ای است که آخر مرداد ماه سال جاری عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد : این مسجد دو طبقه به صورت تک پایه اسکله اجرا می شود که امیدواریم در بازه زمانی کوتاهی ساخته شود.
مدیرعامل سازمان منطقه َآزاد کیش با بیان اینکه بخش روی آب آن توسط سازمان منطقه آزاد کیش ساخته می شود افزود: فضاهای پشتیبان مسجد در ساحل قرار دارد که توسط بانی خیر اجرا می شود، طراحی هایی آن نیز در راستای خود کفایی مسجد در بحث هزینه های جاری انجام شده است.

امام جمعه کیش در این آئین با قدر دانی از زحمات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در اقدامات زیر ساختی و توسعه ای جزیره کیش به ویژه اجرای طرح های مذهبی اظهار کرد: این مسجد در آینده یکی از معدود مساجد در کیش و منطقه خواهد شد که جنبه عبادی و گردشگری بالایی خواهد داشت.
حجت الاسلام حسن علیدادی گفت: با توجه به ویژگی گردشگری کیش نیاز به ایجاد مسجد برای رونق جاذبه های گردشگری مذهبی احساس می شد تا گردشگری به سمتی هدایت شود که معنویت هم بر آن سایه اندازد.
وی با بیان اینکه این مسجد به لحاظ طراحی زیباست، ابراز امیدواری کرد که با کسب مجوزهای لازم و قانونی و با تاکید بر رعایت زیست محیطی شاهد ساخت این مسجد باشیم .
امام جمعه کیش اظهار کرد: بخش قابل توجهی از روند ساخت را سازمان منطقه آزاد کیش انجام خواهد داد و ساخت بخش دیگر را که در خشکی قرار دارد یکی از خیران بر عهده گرفته است.

این مسجد با طراحی زیبا بصورت یک ستاره 12 پر با دو مناره در دو طبقه در مساحتی به وسعت 170 متر مربع ساخته خواهد شد. مساحت شمسه آن یک هزار و 280 متر مربع و عرض و طول اسکله آن به ترتیب 6 و 120 متر است.