ساخت دو مجتمع بزرگ آموزشی در جزیره کیش آغاز شد

به مناسبت یوم الله دهه فجر کلنگ آغاز ساخت دو مجتمع بزرگ آموزشی با مجموع مساحت بیش از 69 هزار متر مربع و با زیربنای بیش از 18 هزار متر مربع در دو منطقه شهرک صدف و شهرک نوبنیاد جزیره کیش بر زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آیین کلنگ زنی این دو مجتمع بزرگ آموزشی که با حضور برخی از مدیران ارشد این منطقه برگزار شد سعید پورعلی معاون اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پیرو سیاست های محوری در حوزه های فرهنگی و هنری دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان؛ ارتقاء کیفی و کمی ساختارهای آموزش و پرورشی کیش شامل مسائل معیشتی کادر آموزشی و فضاهای آموزشی این منطقه در دستور کار قرار گرفته است

وی افزود: پروژه مجتمع پسرانه آموزشی کیش در زمینی به مساحت 37 هزار متر مربع و با زیر بنای 3000متر مربع در منطقه صدف ساخته می شود که شامل یک مجموعه پیش دبستانی 6 کلاسه و یک دبستان 24 کلاسه و یک متوسطه 22 کلاسه و فضاهای ویژه آمفی تئاتر و سالن ورزشی به مساحت 7 هزار متر مربع می باشد.

پورعلی در خصوص مجتمع آموزشی دخترانه که در شهرک نوبنیاد ساخته خواهد شد نیز گفت: در این مجتمع که در زمینی به مساحت 32367 متر مربع با زیربنایی 15948 متر مربع ساخته می شود نیز 52 کلاس درس و فضای های ورزشی و آمفی تئاتر همانند مجتمع پسرانه پیش بینی شده است.

این مقام فرهنگی و اجتماعی با اشاره به حضور 8400 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در کیش گفت: این تعداد دانش آموز در 38 مدرسه که 25 واحد دولتی و 15 واحد غیر انتفاعی می باشند مشغول تحصیل بوده و با بهره برداری از دو مجتمع آموزشی که امیدواریم تا سال آینده تحصیلی به بهره برداری برسند سرانه فضای آموزشی کیش از تمام کشور بالاتر خواهد شد.

وی همچنین به افزایش توانمندی های معلمان در جهت ارتقای سطح علمی آموزش و پرورش کیش اشاره کرد و افزود: بر اساس بودجه سال آینده 15 میلیارد تومان نیز به معیشت معلمان و فرهنگیان اختصاص داده می شود تا در جهت بهبود کیفیت آموزشی این منطقه هزینه شود.

لازم به یاد آوری است که در همین روز مدرسه 18 کلاسه پروین اعتصامی ویژه دختران دبستانی به مجموعه های آموزشی جزیره کیش طی مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اضافه شد که دارای تاسیسات قابل قبولی در حوزه های کمک به آموزش و پرورشی می باشد.