زيبا سازي نوار ساحلي كيش گامي در جهت توسعه زير ساخت هاي گردشگري

نوار ساحلي كيش با نصب بيش از 4600 پايه چراغ و 567 نيمكت براي پذيرايي بهينه از گردشگران آماده شده است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، توسعه فضاي سبز، ايجاد امكانات تفريحي و نو سازي مبلمان شهري و نور پردازي مناسب در نوار ساحلي كيش يكي از اقدامات زير ساختي اين سازمان در جهت فراهم كردن فضاي بهينه براي گردشگران و افزايش جاذبه هاي گردشگري در جزيره زيباي كيش است كه شامل نصب پايه چراغ، نيمكت، آلاچيق، باربيكيو، وسايل بازي كودكان، جا نمايي سطل هاي زباله  و كاشت درخت و محوطه سازي و ايجاد فضاي سبز است.

 در اين راستا از شهريور سال 92 تا تير امسال  4 هزار و 677 پايه چراغ روشنايي در اندازه هاي مختلف پاركي، چمني، نور پردازي و دفني در نوار و پاركهاي ساحلي جزيره كيش نصب شده كه شامل 883 عدد در ساحل شرقي، 2هزار و 787 عدد در سواحل غربي، 353 عدد در پارك ساحلي سيمرغ   و654 چراغ روشنايي در پارك نيلوفر مي شود.

نصب اين پايه هاي چراغ در نوار ساحلي زيبايي جزيره كيش را در هنگام شب چند برابر كرده و سبب شده تا اين جزيره مرجاني همچون مرواريدي درخشان در آبهاي نيلگون خليج فارس چشم هر مسافري را خيره كند. اگر جزو مسافراني هستيد كه پس از تاريكي هوا وارد جزيره كيش شده ايد هرگز تصاويري را كه هنگام پرواز شبانه بر بر فراز آسمان جزيره كيش با  نوار ساحلي درخشاني كه همانند كمربندي زيبا و نوراني دور تا دور آن را فراگرفته است فراموش نخواهيد كرد.

در اين مدت نيز 63 آلاچيق در شكل ها و طرح هاي زيبا و متنوع در نوار ساحلي نصب شده است. پيش از اين نيز در نقاط مختلف نوار ساحلي و به صورت پراكنده آلاچيق هايي تعبيه شده بود كه با توجه به افزايش روز افزون شمار گردشگران جزيره كيش و در راستاي فراهم كردن رفاه بيشتر ساكنان و گردشگران تعداد 63 آلاچيق جديد در سواحل شرقي و غربي جزيره و  پارك هاي حاشيه اي سيمرغ و نيلوفر نصب شد. تعدادی از این استراحتگاه های ساحلی با استفاده از مواد طبیعی مثل برگ های پهن درخت نخل ساخته شده اند تا با طبیعت بومی کیش سازگار باشند. در ساخت برخی از این الاچیق ها نیز از دیوارهایی چوبی مشبک با طرح ها و رنگ های متنوع و زیبا استفاده شده است. همچنين در سه سال گذشته و با هدف استفاده از انرژی ها ی پاک و تجدید پذیر و صرفه جویی در مصرف برق، طرح نصب سولارهاي خورشيدي در آلاچيق هاي ساحلي اجرا شد و روشنایی اين آلاچيق ها  در هنگام شب با بهره گیری از مبدل های کوچکی که بر بالای آنها تعبیه شده و با استفاده از انرژی خورشیدی ذخیره شده تامین می شود. 
همچنين  هفت مجموعه وسايل بازي  كودكان  و 567 نيمكت در طرح هاي زيبا و در بخش هاي پر تردد نوار ساحلي و پارك هاي حاشيه اي جزيره كيش نصب شده است تا گردشگران و ساكنان بتوانند با آرامش از ديدن زيبايي هاي طبيعي سواحل كيش لذت برده و با كودكان خود لحظات شاد و خاطره انگيزي را در كيش تجربه كنند.

در بخش فضاي سبز نيز ايجاد 429 هزار و 721 متر مربع فضاي سبز با پوشش گياهي متنوعي از انواع  گياهان تزئيني و درختچه هاي زيبا و كاشت 91 هزار و 138 اصله درخت نخل در بخش هاي مختلف نوار ساحلي و پارك هاي سيمرغ و نيلوفر و مجموعه تفريحي پلاژ بانوان از جمله اقداماتي است كه  با هدف فراهم كردن محيطي زيبا و آرام براي ساكنان و گردشگران انجام شده است.

با توجه به اينكه ساحل غربي كيش از جمله بخش هاي مورد توجه خانواده هاي ساكن و گردشگران است 20 عدد باربيكيو نيز در اين بخش از ساحل نصب شده است تا خانواده ها در اقامت چند ساعته خود در نوار ساحلي از اين كباب پز هاي سيماني استفاده كنند.

نصب 245 سطل زباله در حاشيه نوار ساحلي نيز از ديگر اقداماتي است كه در راستاي حفظ پاكيزگي اين مناطق انجام شده است.