زنگ مهر و مقاومت با حضور دكتر مونسان در دبستان فرهنگ كيش نواخته شد

دكتر مونسان: امروز که ايران اسلامي در اوج اقتدار است و تمام برنامه هاي كشور به مرحله اقدام و عمل رسيده دانش آموزان باید با دو بال تعلیم و تربیت بکوشند تا کشور در تمام عرصه ها ی بين المللي پيروز باشد و بدرخشد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در مراسمي كه صبح امروز سوم مهر با حضور مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش، امام جمعه كيش و جمعي از مسئولان محلي در دبستان فرهنگ كيش برگزار شد زنگ مهر و مقاومت در جمع دانش آموزان و معلمان بصدا در آمد و سال جديد تحصيلي به طور رسمي آغاز شد.

در اين مراسم پس از قرائت قرآن مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران پرچم سه رنگ كشورمان توسط دانش آموزان بر افراشته شد.

دكتر مونسان مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش، در اين مراسم با تبريك سال جديد تحصيلي به دانش آموزان و معلمان و همچنين گراميداشت هفته دفاع مقدس گفت: امنيت و آرامش امروز كشور مرهون ايثارگري هاي شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگاني است كه براي حراست از ملت و ميهن جان خويش را در طبق اخلاص نهادند.

وي باتاكيد بر اينكه ما همواره قدر دان زحمات و تلاش هاي آنان هستيم  گفت: دانش آموزان بايد با كوشش و همت خود در سنگرعلم اندوزي، با دو بال تعلیم و تربیت براي پيشرفت ايران اسلامي سخت بكوشند و از اين طريق ادامه دهنده راه شهدا و رزمندگان اسلام باشند.

دكتر مونسان اظهار داشت: در سال تحصيلي قبل شاهد افزايش قابل توجه رتبه هاي ممتاز دانش آموزان كيش در آزمون سراسري دانشگاهها بوديم و بدون شك امسال با تلاش بيشتر دانش آموزان ساعي كيش  اين روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.

 مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش تصريح كرد: ايران اسلامي امروز در اوج اقتدار است و تمام طرح هاي توسعه اي به مرحله اقدام و عمل رسيده تا كشور مقتدر ما در تمام عرصه ها در سطح بين المللي پيروز باشد و بدرخشد.

وي با اشاره به اينكه به مدد  پيشرفت هاي چشمگير كشورمان در عرصه فناوريهاي نوين، صنايع و تجهيزات نظامي و موشكي كه به همت دانشمندان متعهد كشورمان محقق شده است ايران اسلامي در عرصه جهاني در اوج عزت و اقتدار است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، تلاش دانش آموزان كشور در جهت تقويت توانمندي هاي علمي را ضامن تداوم اين پيشرفتهاي ملي بر شمرد و ابراز اميدواري كرد دانش آموزان  به سوالي كه رييس جمهور محترم كشورمان در ابتداي سال تحصيلي براي تمامي دانش آموزان كشور مطرح كردند توجه كافي داشته باشند.

همچنين دكتر مونسان در اين مراسم با طرح سوال چگونه اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل را در جزيره كيش پياده سازي كنيم در قالب مسابقه فرهنگي از دانش آموزان خواست تا با پاسخگويي به اين پرسش راهكارهاي نو آورانه خود را در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتي در كيش مطرح كنند.

وي افزود: معاونت فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش براي بهترين پاسخ هاي دانش آموزان جوايز ارزنده اي در نظر گرفته است.  

در اين مراسم هاني معلمي رئيس اداره آموزش و پرورش كيش نيز  پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت سال جديد تحصيلي را قرائت كرد. دانش آموزان هم  با اجراي همگاني سرود و رها كردن صدها بادكنك رنگارنگ در آسمان زيباي كيش شروع ماه مهر و سال جديد تحصيلي را جشن گرفتند. 

در پايان اين برنامه دانش آموزان با عبور از زيركتاب كلام الله مجيد به سمت كلاس ها حركت كردند و دكتر مونسان در كنار امام جمعه و ساير مسئولان ادارات و نهادهاي جزيره كيش با اهداي شاخه گل به دانش آموزان سال جديد تحصیلی را به آنها تبريك گفتند.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش همچنين با حضور در تك تك كلاس هاي دبستان فرهنگ و اهدای گل به معلمان براي دانش آموزان، آموزگاران و اولياء مدارس سالي پر از موفقيت آرزوكرد.

 لازم به ذكر است رييس جمهور محترم كشورمان امسال در پرسش مهر از دانش آموزان سراسر کشور پرسيده است: چگونه میتوانیم کشور و جامعه ای دارای رحمت اسلامی و نبوی داشته باشیم ؟
چگونه می‌توانیم جوامع، منطقه و جهان را از خشونت برهانیم؟

  گفتني است در سال تحصیلی 95 - 96 هفت هزار و 450 دانش آموز در 11 دبستان و 12 دبیرستان کیش تحصيل مي كنند.