رونمایی ازسه طرح نوین گردشگری درآيين اختتاميه هجدهمين جشنواره تابستاني كيش

با رونمایی از سه طرح جدید واثرگذار درزمینه گردشگری آیین اختتامیه هجدهمين جشنواره تابستاني جزيره كيش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي وامور بين الملل روابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش، در اين مراسم که  با حضور معاون برنامه ريزي و هماهنگي امور مناطق آزاد ٫ مديران محلي ، فعالان گردشگری واقتصادی و  ساكنان جزيره ساعت 20 و 30 دقيقه سه شنبه 21 مهر در سالن خليج فارس مركز همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد محمد معزالدين ضمن تسلیت فرا رسيدن ايام الله شهادت سالار شهيدان امام حسين (ع) از گردشگری و جهانگردي به عنوان مهمترين عرصه هاي پيش رو برای توسعه اقتصادی ودرآمد زایی یاد کرد.

وی افزود: این امر مهم با تدبير شايسته دولت در مسير صحيح خود قرار گرفته و با تصويب طرح فرجام در مجلس شوراي اسلامي ايران اميدوار هستيم با اميد و افق روشنتري براي ايران عزيز قدم برداريم.

وي با اشاره به اينكه جزيره كيش يكي ازاميدها و پايلوت توسعه اقتصادي كشور در مسير گردشگری است عنوان كرد: با باز شدن درهاي جهان بر روي كشورمان و همچنين برداشته شدن تحريم هاي اقتصادي، جزيره كيش به يكي از دروازه هاي ارائه خدمات درزمینه های نفت و گاز و جذب گردشگر به كيش و كشور تبدیل خواهد شد.

همچنين معزالدين با تشریح مزیت های بهره برداری از سه طرح جدید گردشگری درجزیره کیش راه اندازي سامانه سناك را جريان مديريتي مشترك٫ پايدار و مطمئن بين دولت و مردم دانست و گفت: سياست تدبير و اميد همان سياستي است كه دكتر روحاني دنبال مي كند وبا تفکر خلاقانه مدیران ومسئولان منطقه آزاد کیش به منصه ظهور رسید که با استفاده از آن مي توان گام هاي بزرگ ملي برداشت. پس از به دست آمدن نتايج اين برنامه ، این طرح در ساير مناطق آزاد نيز اجرا خواهد شد.

معاون برنامه ريزي و هماهنگي امور مناطق آزاد كشور عنوان كرد با استفاده از داده هاي اين سامانه مي توان اقدامات بهتري در خصوص مسافران داخلي و خارجي مهيا كرد و اين مي تواند دگرگوني در نظام مديريتي كشور ايجاد كند  و همچون كشورهاي پيشرفته استانداردها را به روز كرد.

 

مهندس محب خدايي معاون گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش نیز ضمن تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري محرم و تشكر از كليه دست اندرکاران برگزاري جشنواره تابستاني كيش عنوان كرد با دستور دكتر مونسان هدف سازمان منطقه آزاد كيش تحول و توسعه در تمامي حوزه ها است و بيشتر برنامه ريزي ها بر اين اساس انجام شده است.

وي تاكيد كرد با تلاش حوزه هاي مختلف شاهد رشد و تحول در برپايي هجدهمين جشنواره تابستاني كيش بوديم  و جشنواره هاي متنوعی با عنوان جشنواره خريد، سلامت، لاكي و دلفين و رالي خانواده برگزار شد که رضايت مندی گردشگران را درپی داشت.

مهندس خدايي ضمن اشاره به ركود اقتصادي در كشور يادآور شد در طول اين جشنواره شاهد 2 درصد رشد در بخش مسافري بوديم.

وي همچنين با اشاره به سه طرح موثر درتحول گردشگری کیش گفت: راه اندازي سامانه سناك، تقويم گردشگري با 85 برنامه بزرگ و ویژه و صدوركارت خدمات گردشگري موفقيتي مهم و تأثير گذار در عرصه گردشگري جزيره كيش است و اين بانك اطلاعاتي كمك شاياني به معرفي كيش به عنوان يك مقصد گردشگري مهم در كشور خواهد كرد.

در اين مراسم خليلي مدير عامل جامعه بازاريان جزيره كيش ضمن تقدير از تمامي دست اندركاران و فعالان برگزاري اين جشنواره خاطر نشان ساخت: با توجه به ركود اقتصادي حاكم بر كشور ٫ جزيره كيش با برنامه ريزي هاي متعدد توانست ميزان ورود مسافر به جزيره و شركت در جشنواره را همچون سال هاي گذشته كنترل كند و به نسبت ساير مناطق از رشد مسافري خوبي برخوردار بوديم.

گفتنی است درپایان این مراسم جایزه بزرگ رالی تور خانواده کیش که یک دستگاه لودر بود قرعه کشی شد وبابک خالدی از شیراز برنده این جایزه شد.