رونمایی از دو سامانه الکترونیکی با حضور معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در کیش

دو سامانه ثبت شرکت ها و سامانه کیشوندی با حضورمعاون فن آوری و نو آوری وزیر ارتباطات و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه شورای عالی فن آوری اطلاعات و ارتباطات که با حضور دکتر نصرالله جهانگرد معاون فن آوری و نوآوری وزیر ارتباطات، دکتر غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و اصحاب رسانه برگزار و از دو سامانه ثبت شرکت ها و سامانه کیشوندی رونمایی شد.

معاون فن آوری و نو آوری وزیر ارتباطات در این خصوص گفت: دو پروژه ای که امروز رونمایی شد، هم در سطح ملی و هم در جزیره کیش بسیار کاربردی و زیرساختی و برای مدیریت جزیره کیش، ابزاری بسیار کارامد است.

نصر الله جهانگرد افزود: سامانه ثبت شرکت ها که مخاطب آن مردم هستند و یکی از شاخصه های جهانی در ارزیابی سهولت کسب و کار در کشورها است، رونق و کوتاه شدن فرایند ثبت را موجب می شود. همچنین در فرایند ثبت شرکت ها ، شروع کسب و کار و حتی ثبت تغییرات در امور شرکت ها به صورت آنلاین و با سرعت بیشتری انجام می شود. این اتفاق رتبه جزیره کیش را در استاندارد های بین المللی ارتقاء می دهد.

وی با بیان اینکه سامانه کیشوندی نیز هویتی مبنتی بر نظام حقوقی دارد وپایه واساس تمام فعالیت های اجتماعی و اقتصادی شهروندان کیش است گفت: مکانیزه شدن فرایند صدور کارت این امکان را فراهم می کند که مردم با سهولت به انجام امور بپردازند.

دراین مراسم دکتر مظفری نیز با ابراز خرسندی از این دستاورد بیان کرد: ایجاد این دو سامانه از ضرورت های جدی به منظور شفاف سازی فعالیت ها و سرعت بخشیدن به انجام امور و ارائه خدماتی بهتر و روان تر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه بخشی از مخاطبین سامانه ثبت شرکت ها مردم کل کشور هستند و این یک فرصت برای خدمت رسانی خوب به سرمایه گذاران است گفت: با بهره برداری از سامانه ثبت شرکت ها ، علاقمندان به ثبت شرکت به سهولت می توانند به امور مربوط بپردازند.

وی تصریح کرد : از این پس به دنبال ایجاد فرصت هایی برای هوشمند سازی حوزه های مختلف وفرآیندها درجزیره کیش هستیم و این اتفاقات حلقه های اتصال زنجیره پیشرفت جزیره هستند تا در نهایت در حوزه خدمات دیجیتال با توسعه بستر های ITوICTشهری هوشمند داشته باشیم.

دکتر مظفری در بحث رونمایی از سامانه کیشوندی نیز ابراز امیدواری کرد: تکمیل فرایند ثبت نام صدور کارت ها از این طریق در سامانه به راحتی انجام می شود و در خصوص مزیت و تسهیلات کارت کیشوندی در حال بررسی هستیم و از همکاران حوزه معاونت فرهنگی کمک گرفتیم که پس از انجام مطالعات و بررسی ها، امکانات، امتیازات و شرایطی که می توانیم برای کارت های کیشوندی در نظر بگیریم اعلام کنند و با کمک و نظرات شهروندان در این خصوص، شیوه نامه ای تدوین و تعریف شود.

گفتنی است از این پس شهروندان می توانند با مراجعه به نشانی kishvand.kish.ir برای کارت کیشوندی و علاقمندان به ثبت شرکت با مراجعه به سامانه  sherkat.kish.irبرای انجام امور و فرآیندها اقدام کنند.