رونمایی از 3 سامانه هوشمند ارائه خدمات الکترونیکی با حضور مشاور رییس جمهور در کیش

با حضور دبیرشورایعالی مناطق آزاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از سه سامانه هوشمند ارائه خدمات الکترونیکی رو نمایی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم که چهارشنبه 24 بهمن با حضور دبیر و مسئولان شورایعالی مناطق آزاد و مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد از سه سامانه مدیریت هوشمند، مدیریت خدمات گردشگری و سامانه ثبت شرکت ها رونمایی شد.

این سامانه ها با هدف تسهیل و تسریع ارائه خدمات و کاهش بروکراسی اداری به همت معاون توسعه مدیریت و همچنین مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش راه اندازی شده است. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد دراین مراسم با اشاره به اینکه این اقدام در راستای تحقق دولت الکترونیک و در قالب طرح پنجره واحد خدمات الکترونیک انجام شده و در همه مناطق آزاد بر اساس زمان بندی اجرایی می شود گفت: اجرای طرح پنجره خدمات الکترونیکی فضا را برای خلق فرصت های جدید فراهم می کند و این موضوع مستقیما با ذینفعان و فعالان مناطق آزاد ارتباط پیدا کرده و آنها می توانند تمامی خدمات ارائه شده توسط سازمان های مناطق آزاد را در قالب پنجره واحد بدون اتلاف وقت و واسطه گری دریافت کنند.
وی اجرای این سه سامانه را اقدامی ارزشمند توسط سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و ابراز امیدواری کرد جزیره کیش به عنوان منطقه پیشرو این طرح ها را تکمیل کند تا به  دیگر مناطق آزاد نیز تعمیم یابد.

مسعود توفیقی سرپرست معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین مراسم ضمن معرفی این سه سامانه هوشمند به عنوان اقدامی ضروری در جهت حذف دخالت انسانی، شفاف سازی امور و تسهیل و تسریع فرآیندها گفت: جزیره کیش همواره در بهره گیری از فضای الکترونیکی و ارائه خدمات هوشمند پیشگام بوده است و با تلاش های انجام شده در سازمان منطقه آزاد کیش، راه اندازی این سه سامانه گامی بزرگ در جهت ایجاد پنجره واحد الکترونیک است.

به گفته امیر سوداگران مدیرفناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش، سامانه مدیریت هوشمند، شامل زیر سامانه های اطلاعات مدیریتی (MIS)، هوش تجاری (BI) و داشبورد مدیریتی، به منظور فراهم کردن ابزارهای هوشمند مدیریتی در منطقه آزاد کیش طراحی و راه اندازی شده است. این سامانه هوشمند، اطلاعات مدیریتی مورد نیاز را به صورت مکانیزه با برقراری ارتباط آنلاین با سایر سامانه ها و یا به صورت نیمه مکانیزه با در اختیار گذاشتن وب اپ برای ورود اطلاعات توسط صاحبان کسب و کارها جمع آوری می کند و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نسبت به پردازش و تحلیل هوشمند اطلاعات اقدام و ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت هوشمند را در اختیار کلیه ذینغعان قرار می دهد.

وی در ادامه گفت:سامانه مدیریت خدمات گردشگری کیش هم  به منظور ساماندهی و تسهیل در ارائه خدمات گردشگری و فراهم نمودن فرصت یکسان و ایجاد بازار رقابتی برای فروش خدمات از سوی مراکز خدماتی، دفاتر مسافرتی و سامانه ها و اپلیکیشن های آنلاین مجاز طراحی و ایجاد شده است و امکان خرید مستقیم و بدون واسطه برای مشتری را لحاظ نموده است.

ثبت شرکت ها به گفته مدیر فناوری اطلاعات وارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش سامانه دیگری است که با هدف مکانیزه کردن فرآیند ثبت شرکت های جدید و ایجاد تغییرات در شرکت های موجود طراحی و راه اندازی شده است. در این سامانه با دیجیتال سازی پرونده های موجود و ورود اطلاعات شرکت ها در سامانه، ابزارهای مدیریتی و گزارش گیری مناسبی برای ارزیابی وضعیت شرکت ها فراهم شده است.