مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش؛

رونق فعالیت های تفریحی و گردشگری دریایی در جزیره کیش/ جابجایی کالا به مرز 1.6 میلیون تن رسید

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق فعالیت جابجایی مردم از طریق شناورهای تفریحی دریایی و تخلیه و بارگیری حدود ۱.6 میلیون تن انواع کالا در تنها بندر این جزیره طی 8 ماه اخیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از برنا در هرمزگان، "محمد جهانشاهی نسب" اظهار داشت: از نخستین روزهای سال جاری تا ابتدای آذرماه، در مجموع یک میلیون و 595 هزار و 622 تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، یک میلیون و 384 هزار و 15 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 211 هزار و 607 تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر طی مدت یاد شده را بالغ بر یک میلیون و 326 هزار تن اعلام کرد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با بیان اینکه صادرات و واردات بیش از ۵8 هزار تن کالای غیرنفتی در این بنادر طی هشت ماهه امسال انجام شده است، افزود: از این میزان، قریب به 55 هزار تن مربوط به فعالیت های وارداتی و حدود 3 هزار تن نیز به صادراتی اختصاص داشته است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع 282 هزار و220 نفر مسافر از طریق بندرگاه این جزیره به بنادر سرزمین اصلی  و بالعکس جابجا شدند.

به گفته جهانشاهی نسب، طی هشت ماهه سال جاری، ۱93 هزار و 385 نفر به وسیله شناورهای تفریحی و گردشگری از طریق بندرگاه این جزیره جابجا شدند که ۱6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش در پایان مجموع تردد شناورها به بندرگاه این جزیره را بیش از 9 هزار فروند اعلام کرد و گفت: همچنین طی این مدت، 37 هزار و 964 دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی منتهی به جزیره کیش جابجا شد.