رفع مشکلات شهرک نو بنیاد دستور دکتر مونسان در بازدید از این منطقه مسکونی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بازدید از شهرک نو بنیاد در خصوص رفع مشکلات این منطقه دستور تسریع داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان صبح پنج شنبه 8 تیر در بازدید از فاز دو و سه نو بنیاد از این منطقه مسکونی به عنوان یکی از زیباترین شهرک های کشور یاد کرد و افزود: شهرک نو بنیاد یکی از استاندارد ترین و زیباترین شهرک های کشور است که به لحاظ شهر سازی نیز اصول شهری و معماری به بهترین نحو در آن رعایت شده و بر اساس طراحی منظم و زیبا تمامی قطعات ساخته شده است.

دکتر مونسان افزود: این شهرک بدون هیچ تخلف ساختمانی کاملا بر اساس طراحی های انجام شده ساخته شده است و از تمامی سرمایه گذاران و حوزه های نظارتی سازمان در ساخت این شهرک زیبا تشکر می کنم.

وی با اشاره به بازدید های مستمر انجام شده از روند احداث شهرک نو بنیاد تصریح کرد: فضاهای باز شهری، دید خوب آسمان و طراحی و اجرای صحیح معابر از مزیت های این شهرک مسکونی است و در بازدید امروز هم در خصوص تسریع در تکمیل فضاهای شهری شهرک نو بنیاد دستورات لازم به مسئولان مربوطه داده شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با بیان اینکه در حوزه فضای سبز و سنگفرش معابر تا کنون اقدامات زیادی انجام شده است گفت: 4 هزار متر مربع از پیاده روها در این شهرک سنگفرش شده اما هنوز حجم زیادی باقیمانده، همچنین در این  بازدید مقرر شد در قسمت هایی که معابر عریض است علاوه بر سنگفرش، فضای سبز هم  ایجاد شود.

به گفته دکتر مونسان عملیات نصب تابلوهای شهری و علائم رانندگی نیز در این شهرک به پایان رسیده است و قرار است ظرف دو روز آینده، عملیات سنگفرش معابر فازهای دو و سه شهرک نو بنیاد اجرا شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: در افق های بعدی فضاهای مورد نیاز این شهرک در حوزه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی تامین خواهد شد، قطعات مناسبی برای این فضاها پیش بینی شده و متناسب با حجم جمعیتی این شهرک برای فضاهای فرهنگی پروژه هایی تعریف خواهد شد.

وی با ابراز رضایتمندی از اقدامات انجام شده و در دست اجرا در شهرک نو بنیاد گفت:  این شهرک یکی از شهرک های خوب کشور است و با پایان یافتن عملیات پیمانکاری به یکی از شهرک های نمونه کشور تبدیل می شود.

دکتر مونسان در خصوص بحث حمل و نقل و تردد وسائط نقلیه عمومی نیز در این شهرک گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی دستوراتی مبنی بر تردد مینی بوس ها و سرویس دهی مناسب به ساکنان شهرک نو بنیاد به مینی بوسرانی داده شده و در مورد تاکسی های خطی هم ایستگاه هایی مشخص می شود که به منظور تامین رفاه شهروندان و رفع مشکلات حمل و نقل، رانندگان ملزم به خدمات دهی به شهروندان در شهرک نو بنیاد هستند.

گفتنی است درراستای آماده سازی و بهسازی فارهای دو وسه شهرک نوبنیاد تاکنون 5 هزار و 841 متر مکعب حفاری و 29 هزار و441 مترمربع عملیات تسطیح وتوسعه انجام شده است .

همچنین درجهت روشنایی کامل  فاز دو نوبنیاد درسال 93 تعداد 260 پایه روشنایی وچراغ و درحدود 7500 مترکانال وکابل کشی انجام شده است.

در نوبنیاد سه نیز درسال گذشته 150 عدد پایه وچراغ نصب شده وحدود 4500 متر کانال وکابل کشیده شده است وتعداد 70 عدد چراغ وپایه روشنایی نیز درادامه طرح نصب می شود.

همچنین تعداد 130 عدد تابلو اسامی معابر با اجرای عملیات حفاری وفوندانسیون نصب شده است.

درفضای سبز نوبنیاد دو تاکنون 921 اصله درخت کاشته شده است . در نوبنیاد سه نیز 80 درصد از فضای سبز طراحی شده به اتمام رسیده است.