در ششمین جلسه ستاد نوروزی کیش مطرح شد:

رضایت 96 در صدی گردشگران از خدمات ارائه شده در نوروز 96

در ششمین نشست ستاد نوروزی کیش میزان رضایتمندی گردشگران از خدمات دهی بر اساس آمارها 96 در صد اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ششمین نشست ستاد نوروزی کیش با حضور روسا و نمایندگان کمیته های نوروزی پنجشنبه 10 فروردین برگزار شد.

در این نشست دکتر تقی تهرانی مدیر عامل موسسه علوم و فنون کیش ضمن اعلام رضایتمندی 96 درصدی گردشگران از ارائه خدمات گردشگری در نوروز امسال، گفت: تا روز هشتم فروردین ماه تعداد 14 هزار و 589 پرسشنامه بین گردشگران توزیع شد و با توجه تفکیک سطح سواد، شغل، جنسیت، وضعیت تاهل، خدمات ارائه شده، تحلیل و بررسی شد.

وی افزود: خدمات ارائه شده در بازار های تجاری، حمل و نقل هوایی و دریایی، حمل و نقل عمومی شهری، وضعیت کمپ های مسافری، هتل ها، مراکز پذیرایی، آژانس های مسافرتی، خدمات بیمارستان کیش، اطلاع رسانی و تبلیغات و برنامه های فرهنگی و هنری بطور میانگین از رضایت 96 در صدی از سوی گردشگران برخوردار شده است.

ابراهیمی مسئول آمار و اطلاعات کمیته پشتیبانی نیز از ورود 187 هزار و 188 گردشگر از 26 اسفند تا 9 فروردین از دو مسیر هوایی و دریایی به کیش خبر داد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 5 در صد رشد داشته است.

بزمی نماینده کمیته اسکان نیز از اقامت 53 هزار نفر در 14 هزار و 300 چادر در کمپ های چادری کیش از ابتدای تعطیلات نوروزی تا 9 فروردین خبر داد که این آمار نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 5/8 درصد کاهش داشته است که البته با توجه به افزایش آمار گردشگری این کاهش بیانگر افزایش کیفیت گردشگران و اقامت آنها در هتل ها وخانه های اجاره ای است.

وی در خصوص استفاده از اماکن ورزشی در این مدت گفت: در مجموع تعداد 31 هزار و 272 نفراز کیشوندان و گردشگران از اماکن ورزشی کیش استفاده کردند.

ابوالحسنی نماینده شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش هم با اشاره به استقبال خوب گردشگران از تورهای هندورابی گفت: تورهای روزانه و شبانه هندورابی از اولین روز سال از مبدا جزیره کیش بر قرار بوده است که با توجه به بارندگی در روزهای نخست سال، امکان ترددد دریایی وجود نداشت. با بهبود شرایط آب و هوایی از روز پنجم فروردین با افزایش گردشگر به مقصد هندورابی برخوردار شدیم بطوریکه در روز چهارشنبه 9 فروردین 99 گردشگر با تور روزانه و 19 نفر با تور شبانه به هندورابی سفر کردند.

وی همچنین استقبال گردشگران از مجموعه موزه و نماد کیش را رضایت بخش خواند و گفت: از اول تا نهم فروردین تعداد یک هزار و 342 نفر از این مجموعه بازدید کردند.

همچنین در این نشست دکتر خلخالی رئیس بیمارستان کیش ضمن اشاره به ارائه خدمات شبانه روزی در این بیمارستان به مراجعه کنندگان اعلام کرد: از روز 25 اسفند سال گذشته تا 9 فروردین 96 تعداد 11 هزار و 501 نفر در این بیمارستان ویزیت شدند که این آمار در مقایسه با آمار مشابه در سال گذشته 10 درصد رشد را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بخش هایCCUوICU بیمارستان تکمیل شده و بخش های بستری بانوان و آقایان 90 درصد اشغال شده، افزود: در بخش بیماران سر پایی 8 هزار و 93 نفر، پاراکلینیکی 21 هزار و 267 مورد، بستری 184 نفر، بیمار دیالیزی 77 نفر، مصدومان تصادفات 26 مورد، نزاع 4 مورد به بیمارستان مراجعه کردند و برای 212 مورد آمبولانس اعزام شده است.

دهقان مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز از استقبال برنامه های فرهنگی مختلف خبر داد و گفت: تعداد 12 هزار و 700 نفر از نمایشگاه بهارانه مقابل تالار شهر، 15 هزار و 46 نفر از ایستگاه بهارانه کودک، 879 نفر از جشنواره بازی و سرگرمی، 882 نفر شرکت کننده در مسابقات مجسمه های ماسه ای، 8000 نفر از ایستگاه هنر پارک ماهیگیر، بیش از 6000 نفر از ایستگاه هنر پارک مرجان، یک هزار و 201 نفر از ایستگاه بهارانه کودک سالن ترانزیت فرودگاه کیش و 2 هزار و 819 نفر از خانه فرهنگ و هنر لبخند کیش استقبال کردند.

همچنین در این نشست مهناز امیری مدیر امور زنان کیش در خصوص استقبال خوب گردشگران از برنامه های شاد و مفرح ارائه شده در باغ راه ایرانی، گفت: در این منطقه برنامه های شادی برای گردشگران و ساکنان کیش تدارک دیده شده و اقوام ایرانی با بر پا کردن سیاه چادر های محلی صنایع دستی، سوغات و غذاهای متنوع ایرانی و محلی را توزیع می کنند.

وی افزود: با کمک معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، بطور میانگین هر شب بیش از 5000 نفر از این منطقه بازدید می کنند.

سلیمی نماینده کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی از توزیع بیش از 50 هزار نقشه کیش و 45 هزار کتابچه اطلاعات گردشگری کیش در مبادی ورودی دریایی و هوایی کیش خبر داد و اعلام کرد: به منظور اطلاع رسانی بهتر و بیشتر به گردشگران دریایی بنرهای اطلاع رسانی سفر به کیش در بنادر لنگه، چارک و آفتاب و همچنین در سطح جزیره بنرهای اطلاع رسانی برنامه های فرهنگی و هنری نصب شده است.

موسوی مدیر عامل شرکت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش نیز در این نشست از خدمات رسانی مطلوب در فرودگاه و بندر کیش خبر داد و گفت: علاوه بر تورهای گردشگری روزانه و شبانه به جزیره هندورابی، بخش خصوصی نیز کار جابجایی گردشگر به این جزیره را نیز انجام می دهند و پذیرای گردشگران هستند.

همچنین وی از تجهیز امکانات رفاهی کشتی کروز در کیش خبر داد و عنوان کرد: با تمهیدات انجام شده سعی بر این است تا اولین گروه مسافران دریایی به وسیله این کشتی کروز در روز سیزدهم فروردین از کیش به مقصد جزیره قشم و یا سایر جزایر منطقه سفر کنند.