رونق گردشگری خارجی٫ تیری که ازچله رها شد

رشد پروازها و ورود گردشگران خارجی به جزیره کیش

گردشگری جزیره کیش از ابتدای سال 94 تا کنون شاهد رشد 29 درصدی در پروازهای خارجی و ورود بیش از 51 هزار گردشگر خارجی بود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ افزایش گردشگری خارجی وابسته به اجرای دقیق و موفقیت آمیز چندین مولفه است که ایجاد زیر ساخت های مناسب در کنار برنامه ریزی هدفمند در زمره مهمترین شاخصه هاست.

از فروردین تا تیر سال 93 تعداد پروازهای خارجی ورودی به کیش 358 فروند بود که این رقم در مدت مشابه درسال 94 با رشد 29 درصدی به 462 فروند افزایش یافته است .همچنین تعداد مسافران خارجی ورودی به کیش در ماههای فروردین تا تیر سال گذشته 44 هزار و49 نفر بود و در همین مدت در سال جاری با رشد 17 درصدی به 51 هزار و408 نفر رسیده است.

این آمار و ارقام بیانگر برنامه ریزی ها و اقدامات زیر ساختی ارزشمندی است که در راستای توسعه گردشگری بین المللی و جذب توریست خارجی در شرایط دشوار کشورمان در عرصه های بین المللی در جزیره کیش انجام شد.

معرفی پتانسیل های کیش به کشورهای هدف٫ ایجاد زیرساخت های لازم برای برقراری پرواز و میزبانی از گردشگران خارجی٫ شناسایی سلایق و علاقمندی گردشگران کشورهای مختلف برای تقویت توانمندیها و تهیه پکیج گردشگری٫ معرفی جاذبه های فرهنگی٫ تاریخی٫ طبیعی و بومی منطقه و ایجاد فرصت از این منابع ارزشمند٫ بررسی تفاوت های اقلیمی و بهره برداری سودمند از شرایط مناسب آب و هوای کیش در نیمه دوم سال برای جذب گردشگر٫ افزایش اماکن تفریحی وگردشگری به همراه ایجاد جاذبه های جدید و ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به گردشگران با هدف افزایش رضایتمندی از جمله فعالیت های انجام شده برای توسعه گردشگری خارجی بود.   

رشد بی سابقه آمارهای پروازهای خارجی و افزایش چشمگیر ورود گردشگران دیگر کشورها در سال 94 درمقایسه با سال گذشته نقطه عطفی در مسیر رونق گردشگری جزیره کیش و تبدیل شدن به یکی از مقاصد برتر گردشگری در دنیاست.