رشد روز افزون بازدید کنندگان نوروزی جزیره کیش ازشهر باستانی حریره

در پنج روز نخست تعطیلات نوروزی، شهر باستانی حریره میزبان بیش از شش هزار گردشگری بود که جزیره کیش را برای تعطیلات نوروزی انتخاب کرده بودند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شهر حريره كه در سواحل شمالي جزيره كيش واقع شده و در شمار جاذبه هاي گردشگري اين منطقه آزاد قرار مي گيرد از بیست و هشتم اسفند تا سوم فروردین، هر روز میزبان شمار فراوان تری از گردشگران نوروزی بوده است. در این مدت شش هزار و سیصد و چهل و سه گردشگر از این جاذبه تاریخی و سیاحتی جزیره کیش دیدن کردند.

بر اساس این گزارش شهر باستانی حریره با قدمت هشتصد ساله یکی از پر طرفدارترین اماکن سیاحتی جزیره کیش است. درجدول اماکن سیاحتی و تفریحی پر بازدید جزیره کیش در تعطیلات نوروز امسال تا کنون، شهر زیر زمینی کاریز با حدود پنج هزار بازدید کننده، پارک دلفینها با چهار هزار و چهار صد گردشگر، سافاری با سه هزار و سیصد و هشتاد و هفت و پارک آبی با هزار و نوزده گردشگر پس از شهر تاریخی حریره قرار می گیرند.

شهر باستاني حريره بقاياي شهري بزرگ است كه در وسعتى بالغ بر سه کيلومتر مربع در نزديك نوار ساحلي، در بخش شمالي كيش كشيده شده است  و از روزگار رونق و آباداني اين شهر كهن كه  جمعيت فراواني را در خود جاى مى داده است نشانه هاي بسيار دارد.

امسال نیز در آستانه سال نو و در روز بیست و هشتم اسفند نهصد و بیست و هشت گردشگر از این مجموعه  دیدن کردند.در آخرین روز سال شمارعلاقمندان به شهر حریره به یک هزار و یکصدو پنج گردشگر رسید. در نخستین روز سال نو نیز یک هزار و سیصد و در روز دوم فروردین هزار و چهارصد و هشتاد و پنج گردشگر از این جاذبه سیاحتی و تاریخی بازدید کردند. روز جمعه سوم فروردین هم، هزار و پانصد و بیست و پنج گردشگر نوروزی از بخش های مختلف اين جاذبه تاریخی در جزیره زیبای کیش بازدید کردند.

بدون شك بسياري از گردشگران داخلي و خارجي در سفر به جزيره كيش از اين بناي تاريخي بازديد مي كنند اما آنچه امسال  سبب افزايش تمايل گردشگران براي بازديد از اين يادبود ارزشمند دوران كهن شده است اجراي طرح هاي عمراني و توجه ويژه به  ايجاد جذابيت هاي بصري، نور پردازی مناسب و برنامه ريزي براي برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي در اين محل بوده است.

خانه اعياني، مجموعه حمام، بخش كارگاهي و صنعتي و اتاق های شیار داری که برخی معتقدند ویژه صید مروارید بوده و عده ای از بومیان نیز عقیده دارند برای گرفتن شیره خرما  کاربرد داشته است، از بخش های مختلف شهر باستانی حریره است .