رشد آمارهای پروازی و مسافری در عملکرد نه ماهه شرکت هواپیمایی کیش

اقدامات گسترده شرکت هواپیمایی کیش در نه ماه نخست سال 95 رشد پروازها و تعداد مسافران را به همراه داشته است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت هواپیمایی کیش در راستای خدمات رسانی به گردشگران  و مسافران اقدامات گسترده ای را طی نه ماه نخست سال 95 انجام داده است.

بنابر این گزارش، طی نه ماهه اول سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال 1392، تعداد پروازها و تعداد مسافرین به ترتیب 38 و 33 درصد افزایش یافته است.

با تداوم روند رو به رشد فعالیت های  این شرکت در شهریور ماه سال 1395، رکورد بی سابقه ای در عملکرد این شرکت از بدو تأسیس تاکنون ثبت شده است. بر اساس آمارها در شهریور ماه سال جاری، با انجام یک هزار و 759 پرواز، تعداد 219 هزار و 276 نفر مسافر جابجا شده اند.

در این راستا طی نه ماهه سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعداد پروازها و مسافرین جابجا شده در مسیرهای داخلی به ترتیب 18و 33 درصد افزایش داشته است و در مجموع تعداد پروازهای داخلی و بین‌ المللی، حدود 8 درصد و تعداد مسافرین، معادل 12 درصد افزایش نشان می دهد.

همچنین، در همین مدت  نسبت به دوره مشابه سال گذشته، در مسیرهای داخلی مرتبط با جزیرۀ کیش تعداد پروازهای ورودی و خروجی، حدود 20 درصد معادل یک هزار و 234پرواز و تعداد مسافران 32 درصد معادل 211 هزار و 172 نفر افزایش یافته، همچنین تعداد پروازها و مسافران در مسیرهای داخلی غیر از کیش، نیز به ترتیب 16 و 34 درصد افزایش داشته است.

با وجود عدم تردد مسافران ویزاچنجی در سال جاری و به تبع آن کاهش پروازهای کیش ـ دبی، در نه ماهه سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد پروازهای ورودی و خروجی مسیر دبی شرکت هواپیمائی کیش ایر، 3 درصد و تعداد مسافرین جابجا شده در این مسیرها، حدود 1 درصد افزایش داشته و در سایر مسیرهای خارجی تعداد پروازها و مسافران جابجا شده به ترتیب 17 و 32 درصد افزایش یافته است.

در همین مدت از مجموع پروازهای جزیره کیش 49 درصد پروازها و از مجموع آمار مسافران 45 درصد تعداد مسافران هوایی جابجا شده در مسیر جزیره کیش، سهم شرکت هواپیمائی کیش ایر بوده است. لازم به توضیح است طی این دوره، تعداد نشست و برخاست، پروازهای داخلی فرودگاه جزیره کیش، معادل 6 درصد و اعزام و پذیرش مسافرین آن، حدود 15 درصد افزایش یافته است.

همچنین، تداوم بررسی ها و مذاکرات جاری برای تأمین و الحاق حداقل 16 فروند هواپیمای مدرن دیگر، به منظور افزایش تعداد ناوگان به 30 فروند هواپیما تا پایان سال1396، تشکیل و راه اندازی هواپیمایی LOW COST CARRIER با هدف کم کردن هزینه های مسافرت هوایی به ویژه مسافرت به مقصد گردشگری کیش، احداث آشیانه های فنی و ساختمان استاندارد کترینگ با هدف تأسیس مرکز تعمیراتی منطقه ای به منظورکاهش و رفع وابستگی فنی به مراکز تعمیراتی و ارائه خدمات فنی و تعمیراتی به ناوگان هوایی شرکت و مشتریان داخلی و خارجی در حوزه خلیج فارس،  ایجاد هاب تعمیراتی ضمن تأمین کترینگ مورد نیاز کلیه شرکت های هواپیمایی داخلی و پروازهای عبوری متقاضی در راستای اقتصاد مقاومتی، تبدیل یکی از هتل های ملکی به HOTEL SCHOOL جهت ارائه خدمات آموزشی استاندارد به هتل های داخلی به ویژه هتل های کیش و برنامه ریزی در راستای تکمیل زنجیره خدمات گردشگری از طریق توسعه ناوگان و خدمات مسافرت هوایی و ارتقاء وضعیت وکیفیت خدمات هتلینگ از جمله برنامه های در دست اقدام شرکت هواپیمایی کیش است.

گفتنی است، شرکت هواپیمایی کیش دارای دو فروند هواپیمای ایرباس A320، هفت فروند هواپیمای بوئینگ MD و سه فروند هواپیمای فوکر 100 است و در راستای رضایتمندی و تحقق خواسته های مسافران به زودی شاهد ورود هواپیماهای پهن پیکر بیشتری به ناوگان کیش ایر خواهیم بود. همچنین این شرکت با تمام خصوصیات و استانداردهای لازم بین المللی، یکی از شرکت های عضو  IATA و اولین شرکت هواپیمایی ایرانی دارای گواهینامه استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA است