رشد 23 درصدي سفرهاي خودررويي به كيش در نوروز 94 نشان دهنده رونق گردشگری دریایی است

رشد 23 درصدی آمار ورود خودروهاي شخصي از مسير دريايي به كيش تا نهمين روز جشنواره نوروزي درمقایسه با پارسال ازرونق گردشگری دریایی خبر می دهد .

به گزارش روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، همزمان با آغاز جشنواره نوروزي از 25 اسفند تا  چهارم فروردين٫  9هزار و سيصد و دوازده خودروازمسير دريايي و از بنادر چارك و آفتاب وارد جزيره كيش شدنده اند که این ميزان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 23 درصدي داشته است.

همچنين آمار مسافران ورودي از مسير دريايي نيز در اين مدت با رشد حدود 4 درصدي از 42 هزار و 120 مسافر در سال 93 به بيش از 45 هزار مسافر در نوروز امسال رسيده است.

لازم بذكر است برپايي جشنواره رالي خانواده و درنظر گرفتن امكانات مناسب براي شركت كنندگان در اين برنامه سبب شده است كه بسياري از هموطنانمان براي بهره مندي از امكانات تفريحي وجاذبه هاي گردشگري كيش مسير دريايي را انتخاب كنند و تا كنون بيش از 1500 خودرو در طرح رالي خانواده به جزيره كيش وارد شده اند.

با توجه به تمايل زياد بسياري از هموطنان براي سفر به كيش درايام نوروز و اشغال صددرصدي تخت هاي اقامتي واز سویی استقبال بی نظیر خانواده ها از طرح رالی وثبت نام 6500 خودرو٫  مقرر شد  شرکت کنندگان درطرح رالی خانوادگی کیش به ترتيب اولويت نام نویسی مجوز سفر به جزیره از مسير دريايي را دريافت کنند.

درجشنواره نوروزي كيش 23شناور مسافري و  لندينگ كرافت٫ مسافران را در مسير  بنادر چارك ، آفتاب و لنگه  تا جزيره كيش جابجا مي كنند.

گفتني است جزيره كيش با بيش از 5 هزار تخت اقامتي و مراكز تجاري و تفريحي متعدد  در سال هاي اخير با ارائه خدمات استاندارد به گردشگران داخلي وخارجي توانسته است در شمار برترين مقاصد گردشگري كشورقرار گيرد بطوريكه سالانه ميزبان بيش از يك ميليون و هشتصد هزار گردشگر داخلي وخارجي است.