رشد 12 درصدی گردشگران کیش در بیست و یکمین جشنواره تابستانی

استقبال گردشگران از بیست و یکمین جشنواره تابستانی جزیره کیش رشد 12 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در بیست و یکمین جشنواره تابستانی جزیره کیش میزبان تعداد زیادی از گردشگران از سراسر کشور بود.

برگزاری برنامه های متنوع یکی از بخش های بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش بود که در قالب جنگ های کودکان، کنسرت هنرمندان مطرح پاپ و سنتی کشور، برگزاری جشنواره های استانی با حضور تولیدکنندگان صنایع دستی و گروهای هنرهای آیینی اقوام مختلف در تالارشهر کیش برگزار شد و هر روزه گردشگران و شهروندان زیادی برای لذت بردن از این برنامه ها به تالار شهر کیش مراجعه می کردند.

علاوه بر برنامه های شاد و مفرح، اهدای هدایا و جوایز نقدی و غیر نقدی لذت سفر به کیش را برای گردشگران دو چندان کرد.

اهدای کارت های هدیه ریالی طرح متمایز دیگری بود که با اجرای آن گردشگران زیادی از تسهیلات سفر به کیش بهره مند شدند تا ضمن رضایتمندی و کاهش هزینه های سفر، با حمایت از جزیره کیش به عنوان یک برند و کالای ایرانی، رونق اقتصادی برای جزیره کیش به همراه داشته باشد.

برگزاری کنسرت هنرمندان مطرح از بخش های پر جاذبه بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش بود که از جمله این کنسرت ها می توان به اجرای هنرمند محبوب ترک الیاس یالچینتاش و هنرمند پرآوازه موسیقی سنتی کشورمان شهرام ناظری اشاره کرد.

در بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش در مجموع 34کنسرت در تالار شهر، مجموعه آوای خلیج فارس و سالن خلیج فارس مرکز همایش های کیش برگزار شد.

اجرای نمایش های آیینی خیابانی و موسیقی سنتی در نمایشگاه و جشنواره ای با حضور هنرمندان 8 استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، گیلان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه و فارس به همراه عرضه صنایع دستی و خوراکی های این استان ها هم از جاذبه های جشنواره بیست و یکم در جزیره کیش بود.

همچنین همزمان با افزایش نرخ بلیت های هواپیما در پی تدبیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ارائه تخفیف به گردشگران وشهروندان تلاش شد هزینه بلیت هواپیما و سفر به جزیره کیش در جشنواره بیست ویکم از شرایط متعادل تری برخوردار شود.

برگزاری 12 برنامه شاد کودک توسط هنرمندان خوب این عرصه و با حضور گروه های هنری کودک مانند عمو پورنگ، مجید قناد، مسعود روشن پژوه و خاله شادونه و ضبط دو برنامه محبوب مسابقه محله از بخش هایی بود که خانواده های زیادی را برای تفریح و شادی به تالار شهر جزیره جذب می کرد.

برگزاری آیین استقبال در فرودگاه کیش با حضور دو گروه خطابه خوان ایران باستان و دلقک های شادی به مدت 69 روز اقدام زیبای دیگری در ایجاد موجی از شادی و نشاط از بدو ورود برای گردشگران بود.

نور افشانی آسمان کیش که هر شب ساعت 22 از مقابل تالار شهر کیش و اسکله تفریحی انجام می شود ضمن مزین کردن آسمان زیبای خلیج فارس، شادی و نشاط را برای شهروندان و گردشگران به همراه داشت.

اجرای جشنواره هیجان با نصب امکانات در نوار ساحلی و برگزاری مسابقات و برنامه های مفرح ساحلی وخانوادگی هم از جمله برنامه های متنوع جشنواره بیست ویکم درجزیره کیش بود.

بر اساس آمارهای اعلام شده از مبادی ورودی کیش، رشد 12 درصدی گردشگران بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش مبین استقبال مردم خوب کشورمان از برنامه های اجرا شده در جزیره کیش بوده است.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش از 8 تیر درجزیره کیش آغاز شد و با برگزاری برنامه های شاد و مفرح و برپایی دهمین نمایشگاه بازار سفر تا 15 شهریور ادامه داشت و شامگاه یکشنبه 18 شهریور در آیینی رسمی به کار خود پایان می دهد.