مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

رزمایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل در بندر چابهار برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین مانور رزمایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل ‌در بندر چابهار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم اززاهدان،به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، نخستین مانور رزمایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل «محمد رسول‌الله(ص)» و مانور جستجو و نجات دریایی در سطح کشور با هدف انجام تمرین و کسب مهارت‌های لازم برای آمادگی و مقابله با حملات حتمالی دشمن، کاهش آسیب پذیری‌ها در زیرساخت‌های دریایی و بندری، ارتقاء سطح همکاری‌های منطقه‌ای و کاهش تلفات انسانی در زمان تشدید حملات سایبری و عملیات نفوذ خرابکاری در چابهار برگزار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در افتتاحیه این رزمایش اظهار داشت: از آنجایی که بنادر به عنوان زیرساخت‌ها و شریان‌های اقتصادی هر کشور است و در مقابل تهدیدات حائز اهمیت بوده لذا ضروری است برای پایداری در مقابل حملات نظامی و حوادث طبیعی موجبات کاهش آسیب پذیری در حوزه و عرصه‌های مختلف را فراهم آوریم.

سیاوش رضوانی افزود: اهداف رزمایش با موضوعاتی از قبیل برنامه‌ریزی، سازماندهی در برابر تهدیدات سایبری و عملیات نفوذ خرابکاری دشمن‌ها با هدف کاهش آسیب پذیری در بندر، کسب آمادگی‌های لازم بین واحدهای مختلف شرکت‌های خصوصی و کارگزاران بندری و دریایی، امکان سنجی و بهره‌مندی از امکانات بخش خصوصی فعال در بندر در زمان تشدید تهدیدات سایبری، اجرا شده است.

وی، امکان سنجی و بهره‌مندی از توان نیروی بسیج و داوطلب در اجرای اقدامات، شناسایی نقاط ضعف و قوت در زمان بروز بحران و مدیریت بحران با هدف کاهش تلفات نیروی انسانی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در سطح منطقه‌ای با کمک دستگاه‌های مرتبط از دیگر اهداف این رزمایش بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: منطقه اجرای رزمایش در محدوده بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری از طریق دریا، هوا و خشکی برگزار می‌شود.

رضوانی بیان کرد: این رزمایش بر اساس سناریویی که طراحی شده وظایف و اختیارات تمام واحدها و بخش‌های مشخص شده و تمامی اقدامات توسط کمیته بحران در اتاق مدیریت بحران هدایت و کنترل می‌شود.

چابهار