دیدار نایب رییس مجلس و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش با سرمایه گذاران

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درنشستی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با سرمایه گذاران این جزیره دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشستی که با حضور مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی وغلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با سرمایه گذاران این جزیره برگزار شد مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی منطقه آزاد کیش بررسی شد.

دراین جلسه که با طرح موضوعات ومشکلات پیش روی سرمایه گذاران جزیره کیش آغاز شد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح نقشه راه یکی از ضرورت های مهم برای توسعه جزیره کیش است گفت: باید چشم‌اندازی برای منطقه آزاد کیش ترسیم شود تا بر اساس آن چشم انداز، اقدامات لازم عملیاتی شود.

پزشکیان با اعلام آمادگی درخصوص پیگیری مشکلات قانونی مورد اشاره سرمایه گذاران جزیره کیش از مراجع قانون گذاری واجرایی افزود: برای توسعه جزیره کیش نیاز است ضمن بررسی وضعیت قبل وشناسایی کامل وضعیت کنونی، افق وچشم انداز مد نظر برای این جزیره مشخص شود تا بر این اساس نقشه راه تعریف وموانع ومشکلات قانونی برطرف شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به شرایط کنونی کشور تاکید کرد:  تحریم ها در عین حال که تهدید هستند اما فرصت بزرگی هم برای کشور است. آمریکا نمی تواند تحریم های خود را در مناطق آزاد حاکم کند به همین دلیل مناطق آزاد می توانند مفری برای تعاملات بین المللی کشور باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق آزاد نقشه راه نداشته و اهداف مشخصی را پیگیری نمی کنند، اظهار داشت: جزیره کیش ۹۰ کیلومتر خاک دارد که باید با مشخص کردن جانمایی مناسب برای فعالیت‌های مختلف ، سهم حوزه های مختلف گردشگری و صنعت نیز دراین جزیره مشخص شود.

مسعود پزشکیان بر اهمیت مدیریت مصرف ارز تاکید کرد و گفت: ارز کشور محدود است و مدیریت مصرف در شرایط کنونی ضروری است بنابراین باید آنچه به بازار کشور وارد می شود متناسب با نیاز کشور و منابع موجود باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: می‌توان نشستی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان امور مالیاتی برگزار کرد تا نیازهای مناطق آزاد شناسایی و موانع پیش روی آنها رفع شود.

درادامه این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه قانون مناطق آزاد از بهترین قوانین است گفت:  برخی بخشنامه ها برای این قانون مشکلاتی ایجاد کرده است. بحث های مالیاتی و ثبت سفارش از مهمترین مشکلات مناطق آزاد است که باید پیگیری شود.

غلامحسین مظفری همچنین پیشنهاد کرد با اجماع نظر سرمایه گذاران ومعاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، 4 محور اصلی که موضوعات جدی واز جمله مشکلات پیش روی سرمایه گذاران درشرایط فعلی است روشن وصریح اعلام شود تا مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم بازنگری طرح جامع جزیره کیش تاکید کرد: علاوه برطرح جامع باید نقشه کلانی نیز برای مناسبات ملی، منطقه ای وبین المللی کیش مشخص شود تا جزیره کیش نقش خودرا در عرصه منطقه ای وبین المللی نیز ایفا کند.

گفتنی است نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و نایب رییس مجلس شورای اسلامی با جمعی از سرمایه گذاران این منطقه آزاد در دومین روز کاری غلامحسین مظفری برگزار شد.