دکتر روحانی در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان سمنان:

استواری نظام، نتیجه راهبری امام و خلف صالح ایشان رهبر انقلاب است/ برجام یعنی پیروزی اخلاق بر توطئه گران جهانی/ باید از فرصت برجام برای آبادانی سریعتر ایران بهره برد/«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» رویکردی داهیانه و منطبق بر نیازها و ضرورت زمان است/ طرف خود و بد عهدی های او را می شناسیم و هوشیار خواهیم بود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهور در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان سمنان، انقلاب اسلامی را فخر و افتخار همه ایرانیان دانست و با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با بهای سنگینی به دست ما رسیده و برای حفظ و تقویت آن باید فداکاری کرد، اظهارداشت: استواری امروز نظام اسلامی، نتیجه راهبری حضرت امام و خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این نشست که عصر سه شنبه برگزار شد، بر ضرورت تلاش همگانی برای رونق و آبادانی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» رویکردی داهیانه و منطبق بر نیازها و ضرورت زمان است و باید با جدیت همه بخش ها برای تحقق آن تلاش کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه «پیروزی بزرگ برجام نتیجه هدایت رهبری و حمایت مردم بود و باید از فرصت برجام برای آبادانی سریعتر ایران بهره برد»، اظهارداشت: برجام یعنی پیروزی اخلاق بر توطئه گران جهانی و در جریان مذاکرات دنیایی به جنگ حقوقی با ملت ایران آمد، ولی با عظمت حضور مردم در انتخابات ۹۲ عقب نشست.

رییس جمهوری تصریح کرد: ملت ایران بارها اعلام کرد که قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد، اما دشمنان این ملت، به ناروا به ما تهمت زده و این را دروغ پنداشتند، اما با تلاش فرزندان این سرزمین، راستگویی این ملت در برابر جهانیان به اثبات رسید و من به سران بسیاری از کشورهای بزرگ اعلام کردم که شما با تحریم و صدور قطعنامه‌ها اقداماتی ضد حقوق بشر را علیه ملت ایران اعلام کرده‌اید.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: پیروزی بزرگ برجام نتیجه هدایت رهبری و حمایت مردم بود و باید از فرصت برجام برای آبادانی سریعتر ایران بهره برد.

دکتر روحانی در عین حال اظهار داشت که برای پیروزی اخلاق همه باید کنار هم باشیم و ما طرف خود و بد عهدی های او را می شناسیم و هوشیار خواهیم بود.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود نیز با بیان اینکه استان سمنان جایگاه خاص و ویژه در کشور دارد، گفت: همواره در این استان نوجوانان، جوانان، بانوان و همه سختکوشان در راه دین، ایمان، امنیت کشور، اخلاق و سربلندی این مرز و بوم تلاش و کوشش کرده‌اند.

دکتر روحانی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره علما و بزرگان استان سمنان، به بیان درس‌هایی از زندگی امیر المؤمنان حضرت علی(ع) پرداخت و افزود: سراسر زندگی حضرت علی(ع) برای ما درس‌آموز است و کامیابی و سعادت در پیروی از آن حضرت خواهد بود و ما مفتخریم که زندگی، انقلاب و کشور ما مدیون این پیروی است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه امیر المؤمنان پس از رحلت پیامبر (ص)برای رسیدن به هدفی والا و مهم که همانا حفظ اساس اسلام بود، صبر و سکوت اختیار کرد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در آن دوران از بسیاری از اهداف دست دوم و سوم گذشت و سکوت کرد که اگر صبر و سکوت آن دوران نبود، امروز اثری از اسلام و بقایش در جهان نبود و این درس بزرگی برای همه ما است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه امروز باید اهداف بلندمدت انقلاب اسلامی را مدنظر داشته باشیم، خاطر نشان کرد: دشمنان در طول دوران پس از انقلاب مشکلات زیادی برای همه بوجود آوردند که توانسته‌ایم از هر یک از آنها با موفقیت و سربلندی بیرون آییم و اگر فداکاری و ایثارگری شهیدان و ایثارگران در دوران انقلاب و دفاع مقدس نبود، نمی‌توانستیم به این موفقیت‌ها رسیده و کشور را حفظ کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان با نورانیت خود راه را به ما نشان می‌دهند، ادامه داد: همه باید برای تقدیر از این عزیزان تلاش کنند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه در موضوع هسته‌ای به جایی رسیدیم که نهادهای بین‌المللی ما را محکوم کرده و قطعنامه‌های زیادی علیه ایران صادر کردند و کار به جایی رسید که ایران تا مرز ماده 42 که به معنای جنگ است، رسید، افزود: ملت ایران با حضور خود در انتخابات سال 92 که شاید هنوز ابعاد آن برای همه مردم مشخص نشده است، توانست کار بزرگی را به انجام برساند و امروز سایه شوم جنگ از سر ملت کنار رفته و ما توانستیم در زمینه مسایلی که برای ما ممنوع بود از لحاظ حقوقی پیروز شویم.

دکتر روحانی موفقیت در موضوع هسته‌ای را ثمره اتحاد و انسجام مردم و بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: ما امروز توانسته‌ایم، قعطنامه‌ها را علیه ایران لغو کرده و به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم و هر کس که الفبای سیاسی و حقوق بین‌الملل را می‌داند به درستی درک می‌کند که ملت و رهبری چه کار بزرگی را به انجام رسانده‌اند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه امروز فضا برای کار و تلاش و ایجاد رابطه با دیگر کشورها گشوده شده است، اظهار داشت: باید از این فضا و فرصت استفاده کرده و اجازه ندهیم از دست برود.

دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت مراقبت در توسعه روابط با دیگر کشورها، خاطر نشان کرد: اگر در کشور اختلاف‌نظرهای حزبی، جناحی و گروهی وجود دارد، هیچ ایراد و اشکالی بر آن وارد نیست اما همه باید برای آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور و استفاده از فضای موجود پس از برجام در کنار هم و متحد باشیم.

دکتر روحانی، نامگذاری سال 94 به نام همدلی و همزبانی دولت و ملت را اقدامی داهیانه از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و با اشاره به نام گذاری سال 95 اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: ما نیازمند اجرای کامل اقتصاد مقاومتی در کشور برای رونق تولید هستیم.

رییس‌ جمهوری افزود: دولت در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ماه‌هاست در حال برنامه‌ریزی و تهیه برنامه‌ای جامع در این راستا است.

دکتر روحانی سال 94 را سالی بسیار دشوار برای دولت در تأمین منابع مالی اداره کشور دانست و گفت: در شرایطی که بسیاری از کشورهای همسایه بخاطر کاهش قیمت نفت از منابع بین‌المللی برای اداره خود استقراض کردند، ما توانستیم روی پای خود بایستیم و حتی بدون استقراض داخلی از همه سختی‌ها عبور کرده و در عین حال ارزش پول ملی را در کشور، حفظ و تورم را کنترل کنیم.

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه باید سرمایه بخش خصوصی را برای رونق تولید وارد کشور کنیم، گفت: دولت در حد توان خود به توسعه و پیشرفت کشور کمک می کند اما باید همه مردم به میدان بیایند و با کار، تلاش، اخلاق و دینداری در مسیر توسعه این استان و کشور تلاش کنند.

دکتر روحانی افزود: دولت برای اجرای طرح‌های استان سمنان در این سفر 900 میلیارد تومان اعتبار مد نظر قرار داده است.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و چند نفر از برگزیدگان و منتخبان استان سمنان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود و مشکلات استان پرداختند.