نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی:

دکتر انصاری لاری رویکرد نویی در منطقه آزاد کیش بوجود آورده است

دکتر محمد آشوری گفت: یکی از مشکلات امروز مناطق آزاد و استانهای مرزی کشور ضعف اختیارات است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در هشتاد و یکمین جلسه شورای اداری کیش که پنج شنبه ٢٥ مرداد با حضور مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد، استاندار هرمزگان، دو تن از نمايندگان استان هرمزگان، مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاونان دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد، مديرعامل، معاونان و مديران سازمان منطقه آزاد كيش و نمايندگان ادارات، نهادها و جوامع كيش در مرکز همایش های جزیره کیش برگزار شد دکتر محمد آشوری نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف اختیارات یکی از مشکلات اصلی در مناطق آزاد و استان های مرزی است. اگر رشد مناطق آزاد را می خواهیم باید موانع و محدودیت ها را از سر راه این مناطق برداریم.

وی با بیان اینکه دکتر انصاری لاری در 9 ماه گذشته رویکرد نو و جدیدی در جزیره کیش داشته است گفت: مناطق آزاد نقش خود را در اقتصاد منطقه گم کرده بودند که با ابتکار استاندار هرمزگان در نگاه پیرامونی و برگزاری جلسات با مناطق آزاد کیش و قشم باعث ایجاد درک مشترک برای ارائه راهکار در فضای موجود منطقه شدند.

این نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که آمیخته ای از رویکرد فرهنگی و مدیریت جهادی است امیدواری برای ما به همراه دارد به ویژه در حال حاضر که شرایط خاصی در کشور وجود دارد.

آشوری گفت: فعالان اقتصادی سربازان جنگ اقتصادی هستند و باید برای دستیابی به رشد و رونق موانع از سر راه این فعالان کنار زده شود.

وی در پایان پیشنهاد داد با برگزاری کارگروه های تخصصی بین استانداری هزمرگان و مناطق آزاد استان، وضعیت فعالان اقتصادی ساماندهی شود.

گفتنی است پس از این نشست با حضور مسئولان حاضر در جلسه ضمن افنتاح یک هتل چندین پروژه در حوزه های عمرانی، زیربنایی و گردشگری به بهره برداری رسیدند و کلنگ دو پروژه نیز به زمین زده شد.