دو پروژه در صدا و سیمای مرکز کیش به بهره برداری رسید

استودیو شماره 2 و سامانه پخش زنده سیمای کیش بر بستر اینترنت و تلفن همراه کیش به بهره برداری رسیدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آیین افتتاح این دو پروژه عصر روز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه با حضور علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کیش، قاریان پور مدیر کل صدا و سیمای مرکز کیش و جمعی از مدیران و معاونان سازمان برگزار شد.

قاریان پور در این مراسم ضمن تبریک اعیاد پیش رو و هفته معلم، در خصوص این دو پروژه گفت: طبق قولی که از سال گذشته به مردم مبنی بر در دسترس بودن سیمای کیش در تمام نقاط کشور داده بودیم، سامانه پخش زنده سیمای کیش به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: با نصب کردن این سامانه بر روی گوشی تلفن همراه و با استفاده از اینترنت، از این پس علاقمندان به برنامه های سیمای کیش می توانند این برنامه ها را در هر زمان از شبانه روز و در هر مکانی دردسترس داشته باشند. قبلا برنامه های تلویزیونی سایر استان ها از طریق این سامانه قابل پخش بود ولی در حال حاضر، شبکه سیمای کیش نیز به آن سامانه اضافه شده است.

همچنین مدیر کل صدا و سیمای مرکز کیش اعلام کرد: استودیو شماره 2 سیمای کیش نیز به بهره برداری رسیده است.

وی یادآور شد: قبلا این مرکز فقط دارای یک استودیو بود که بیشتر به اجرای اخبار سیما اختصاص داشت و سایر برنامه های زنده در فضای باز اجرا می شد که با گرم و شرجی شدن هوا، این کار با مشکل روبرو می شد. با ساخت این استودیو از این پس استودیو شماره 2 در اختیار اخبار کیش قرار می گیرد و استودیو شماره 1 برای اجرای سایر برنامه های زنده از جمله برنامه شبهای جزیره در نظر گرفته می شود.

قاریان پور افزود: با بهره برداری از استودیو شماره دو، اخبار کیش به زودی در دو نوبت پخش می شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: این مرکز در تلاش است تا برنامه های خود را از طریق ماهواره به سمع و نظر مخاطبان خود برساند تا بتواند جزیره کیش را بهتر و شایسته تر به جهان معرفی کند.

دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن تبریک عید مبعث، روز معلم و روز کارگر از اقدامات انجام شده در مرکز صدا و سیمای کیش قدردانی کرد و گفت: در مدت حضور آقای قاریان پور به عنوان مدیر کل این مرکز شاهد رخدادهای خوبی بودیم.

وی خاطر نشان ساخت : ما نیز در این مدت سعی کردیم در به وجود آمدن این رخداد ها ، مرکزصدا و سیمای کیش را یاری رسانیم .

مونسان افزود: قرار گرفتن شبکه سیمای کیش بر روی ماهواره کمک خوبی برای معرفی جزیره کیش به سایر کشورها است و در این راه سازمان منطقه آزاد کیش این مرکز را یاری خواهد کرد. همچنین راه اندازی سامانه پخش زنده بر روی گوشی همراه نیز گام بزرگی است که مرکز صدا و سیمای کیش برداشته است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی نیز در این مراسم از جزیره کیش به عنوان یک منطقه ویژه یاد کرد و گفت: برای معرفی جزیره کیش باید ابزارهای مختلفی در اختیار داشت و به بهره برداری رسیدن این دو پروژه حرکت بزرگی در این راه است.

وی افزود: با همت مدیرکل صدا وسیمای کیش شاهد تحولات چشمگیر در این مرکز هستیم . همچنین امیدواریم عملکرد، مدیریت خوب و نگاه بلند دکتر مونسان در حوزه های گوناگون کیش شاهد اتفاقات خوب بعدی در جزیره کیش باشیم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم ، مدیر کل مرکز صدا و سیمای مرکز کیش از اقدامات مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و امام جمعه کیش قدردانی کرد.