دکتر خلخالی رئیس بیمارستان کیش:

دست ها مهمترین وسیله انتشار بیماری ها در بیمارستان ها و جامعه هستند

جشن روز جهانی بهداشت دست در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این جشن صبح روز یکشنبه 17 اردیبهشت با حضور رئیس و کارکنان بیمارستان کیش و مراجعه کنندگان در این بیمارستان برگزار شد.

در این مراسم دکتر محمد خلخالی رئیس بیمارستان کیش با بیان اینکه عفونت های منتقله از راه دست یکی از مهمترین عوامل در انتشار بیماری ها در بیمارستان و جامعه است، گفت: در بیمارستان ها تمام کارکنانی که در بخش های مختلف پزشکی، پرستاری، بهیاری و خدمات مشغول بکار هستند باید به بهداشت و نظافت دست ها با استفاده از مواد ضد عفونی کننده اهمیت ویژه ای بدهند تا بیماری ها را به افراد دیگر منتقل نکنند که کنترل بیماری های عفونی بسیار مشکل است.

وی دست دادن، روبوسی کردن و در آغوش گرفتن هنگام احوال پرسی را یکی از راه های اصلی انتقال ویروس و عفونت ها خواند و یاد آور شد: گردشگرانی که از کشورهای مختلف به منطقه ای وارد می شوند نیز می توانند باعث انتقال ویروس و یا عفونت ها شوند و بومیان آن منطقه را مبتلا به بیماری های گوناگون کنند. این نوع انتقال بیماری، هزینه های هنگفتی را در بحث درمان و سلامت به جامعه تحمیل می کند.

رئیس بیمارستان کیش در پایان با بیان اینکه شتسشوی ساده دست با مواد ضد عفونی کننده می تواند به راحتی میکرب ها را از دست ها پاک کند و از شیوع بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند، خاطر نشان ساخت: باید در راه رعایت بهداشت فردی و شتسشوی مرتب دست ها، سرمایه گذاری و تبلیغات خوبی در سطح جامعه انجام شود. در این راستا در بیمارستان کیش هم در مکان های مختلف مواد ضد عفونی کننده در اختیار مراجعه کنندگان قرار دارد تا با این فرهنگ بیشتر آشنا شوند تا در محیط بیمارستان انتقال ویروس ها و عفونت ها به حداقل رسانده شود.

شایان ذکر است، در این مراسم کارکنان بیمارستان کیش طریقه صحیح شستشو و ضد عفونی کردن دست ها را برای مراجعه کنندگان به نمایش گذاشتند.