کوچکی نژاد مطرح کرد:

در اسکله و فرودگاه کیش اقدامات بسیار خوبی انجام شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به توسعه زیر ساخت ها در کیش، اقدامات انجام شده در اسکله و فرودگاه کیش را بسیار خوب ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح های عمرانی کیش، اقدامات را قابل توجه خواند و گفت: با توجه به اینکه چندمین باری است که از کیش بازدید می کنم معتقدم که در کیش کارهای زیادی انجام شده و در بخش های مختلف به خصوص زیرساخت ها اقدامات موثری انجام شده است.

وی اقدامات انجام شده در اسکله کیش را قابل تحسین خواند و افزود: در اسکله کیش کار بسیار بزرگی انجام شده است لذا من معتقدم که بنادر آزاد محل بسیار خوبی برای توسعه کشور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مناطق آزاد در رشد ارز آوری بیان کرد: مناطق آزاد در بخش های ارز آوری و تبادل فرهنگی می توانند بسیار موثر عمل کنند لذا کیش با وجود زیرساخت های لازم می تواند در این عرصه بسیار پررنگ عمل کند.

کوچکی نژاد ادامه داد: می دانم که مسافران داخلی در کیش تردد خوبی دارند اما من معتقدم که باید دولت یارانه هایی را برای مسافران در نظر بگیرد تا خانواده های کم درآمد نیز بتوانند به مناطقی چون کیش سفر داشته باشند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که نظام جمهوری اسلامی نظام مستضعفان است لذا الزامی است که در بحث یارانه سفر اقداماتی لحاظ شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع ما باید تلاش کنیم بخش یارانه برای گردشگران فعال شود. همچنین باید به صنایع گردشگری چون هتل ها نیز یارانه ارائه شود تا قیمت تمام شده کاهش یابد و گردشگری بتواند به رقابت مناسب با دیگر کشورها بپردازد و در بحث قیمت نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

کوچکی نژاد پیشنهاد داد: اعتقاد دارم که باید مناطق آزاد را مانند برخی از کشورهای دنیا به سمت تخصصی شدن سوق دهیم مثلا یک بخشی مانند کیش می تواند بیشتر به سمت گردشگری برود البته باید در بخش صادرات و اشتغالزایی نیز اقدامات بیشتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: کیش نقطه بسیار خوبی است و من معتقدم که در فرودگاه آن اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: امروز امارات و ترکیه مرکز ترانزیت در این نقطه از دنیا هستند لذا ما نیز می توانیم روی کیش مانور دهیم تا میزان جذب مسافر و تولیدات، واردات و صادرات نیز گسترده تر شود.

کوچکی نژاد گردش مالی کیش را بالغ بر 900 میلیارد خواند و گفت: گردش مالی کیش بالغ بر 900 میلیارد است که رقم بسیار خوبی است لذا باید بتوانیم سرمایه گذاری را قدرتمندتر در این بخش دنبال کنیم و کسب و کارهای این منطقه را پررونق تر کنیم.

وی افزود: این بسیار خوب است که در کیش به بندر تخصصی تعمیرات و به روز رسانی کشتی ها بیاندیشیم اما به طور کلی بخش های مختلف کیش در نقطه بسیار خوبی قرار دارند و زیرساخت های مناسبی برای ارز آوری کشور ایجاد شده است.