معاون شهردار رشت:

خودروهای منطقه آزاد انزلی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت اضافه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: ماشین‌های منطقه آزاد انزلی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت اضافه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شاهرخ طلیسگر بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای این شهر با بیان اینکه برای ماشین‌هایی که از منطقه آزاد انزلی در آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شوند باید ضوابط تشویقی و عوارض کمتری در نظر گرفته شود، اظهار داشت: باید این امر محقق شود تا ماشین‌های خارجی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شوند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه مناسبی باید برای ورود ماشین‌های منطقه آزاد به سیستم حمل و نقل عمومی شهر تعریف شود، افزود: باید همگام با این ورود نرخ کرایه ماشین‌های داخلی و خارجی مورد توجه باشد.

معاون سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به اینکه هزینه نگهداری و تعمیرات ماشین‌های داخلی و خارجی متفاوت است،گفت: باید برای تعرفه بهای خدمات ماشین‌های خارجی پس از ورود به سیستم حمل و نقل عمومی برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

طلیسگر با اشاره به وضعیت رانندگان تاکسی بی‌سیم شهرداری رشت، تصریح کرد: تا به امروز نیروهای تاکسی بی‌سیم در کانکس مستقر بودند اکنون ساختمانی برای استقرار آنها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ساختمان مجاور تاکسیرانی برای این مهم آماده شده است و فضایی که در خور تاکسی بی سیم شهر باشد تا پایان سال راه اندازی می‌شود.

در این جلسه مدیر درآمد و املاک شهرداری رشت با بیان اینکه تعرفه بها و خدمات سازمان‌ها سه سال متوالی بدون افزایش بود، اظهار داشت: سازمان‌ها با همان بهای خدمات سه سال گذشته ارائه خدمات می‌دادند.

محمد نظری با بیان اینکه برای تعیین بهای خدمات سازمان‌ها جلسات متعددی برگزار شد، افزود: از نظر حسابداران و کارشناسان حوزه‌های سازمانی مرتبط استفاده و کم و کیف موضوعات مورد بررسی واقع شد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از گزینه‌ها افزایش نرخ روی داده است، گفت: بدون تصویب این تعرفه چرخ سازمان‌ها به کندی می‌چرخد، باید نظم در ناوگان حمل و نقل عمومی حاکم باشد.

در این جلسه سهراب راستگو مدیر عامل سازمان تاکسیرانی رشت با بیان اینکه تعرفه‌های پیشین کفاف هزینه‌های سازمان را نمی‌کند، اظهار داشت: با دقت بر این نکته که رانندگان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند طوری تعرفه‌ها را تنظیم کردیم که هم سازمان بتواند هزینه‌های خود را تامین کند و هم رانندگانی که از سازمان خدمات دریافت می‌کنند آسیب نببیند.

در این جلسه عضو شورای شهر رشت با اشاره به مشکلات تاکسی بی‌سیم در سال گذشته، اظهار داشت: یکسری بی‌نظمی‌ها در نحوه عملکرد آنها وجود داشت.

رضا رسولی با بیان اینکه یکی از مشکلات رانندگان پرداخت حق شارژ بود، افزود: تغییر رو به رشد در تاکسی بی‌سیم شهر دیده نمی‌شود و باید گزارش ارائه شود تا اعضای شورا مطالعه‌ای داشته باشند.

وی بازدید از تاکسی بی‌سیم شهرداری رشت را لازم و ضروری دانست و گفت: وظیفه سازمان تاکسیرانی ارائه خدمات بهینه به شهروندان است، باید دقت شود تا رانندگانی که از سیستم خصوصی تاکسی بی‌سیم رها شدند به سیستمی وارد شوند که راه نجات نداشته باشند و سازمان تاکسیرانی خود عامل فشار نباشد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه تعرفه بهای خدمات سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی و سازمان حمل و نقل و ترافیک در 21 بند و سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری رشت در هفت بند مورد بررسی قرار گرفت.

انزلی