رسول كشت پوردرآيين افتتاح پنجمين همايش شهر ايداه ال دركيش ؛

خطاي استراتژيك درحوزه درآمدي وهويت معماري دراداره كلان شهرها

درمراسم آغاز به كار پنجمین همایش شهر ایده آل،رسول كشت پورگفت : اداره كلان شهرها درشرايط كنوني با يك خطاي استراتژيك درحوزه درآمدي وهويت معماري مواجه است.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این همایش مشارو عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به نمایشگاه‌های برگزار شده در نیمه دوم سال در جزیره کیش، نمایشگاه شهر ایده ال را از جمله رویدادهای ویژه در کیش دانست.

کشت پور با اشاره به حضور شهرداران مختلف و اعضای شوراهای شهر در کیش ابراز امیدواری کرد که برآیند این هم اندیشی در راستای برطرف کردن معضلات ومسائل مشترک شهر‌ها شود.

وی مدیریت درآمد، هزینه و نظارت از جمله چالش‌های پیش روی هر شهرداری ذکر کرد.

کشت پور شهر پاک و روان سبز را نتیجه و محصول مدیریت صحیح و اصولی یک شهردار دانست و افزود: رسیدن به این هدف در گرو اقتدار شهردار در مدیریت زمین و هوای شهر است.

وی داشتن هویت معماری و شهر امن را از الزمات شهر ایده آل بیان کرد و افزود: راه رسیدن به شهر ایده ال مدیران مشارکت جو و شهروندان مشارکت پذیر است.

کشت پور با اشاره به آخرین مدل‌های مدیریت شهری، درآمدهای موضعی و غیر مستمر نظیر فروش تراکم و تغییر کاربری را از خطاهای استراتژیک اداره کلان شهرهای ایران و از موانع توسعه شهر‌ها ذکر کرد.

وی استحکام پایه‌های درآمدهای پاک با جذب حمایت سرمایه گذاران و نیز فروش خدمات را از الزامات مدیریت شهری اعلام کرد.

مشاورعالي مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به اینکه هزینه‌ها باید صرف توسعه زیر ساخت‌ها شود، نظارت را بحثی فرآیندی با تکنیک‌های مختلف دانست.

وی با اشاره به اینکه نظارت صحیح در واقع خود نظارتی است، رسیدن به چنین شیوه‌ای را نیازمند ضوابط و مقررات بیان کرد.

مشارو عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه شفافیت از ایجاد رانت جلوگیری می‌کند افزود: عدالت در گردش اطلاعات از ویژگی‌های یک مدیریت سالم است.

وی هوای آلوده و ترافیک را از معضلات شهرهای بزرگ دانست و با اشاره به اینکه کیش با وجود جمعیت ۳۰هزار نفری فاقد چراغ قرمز است این امر را ناشی از آموزش و مشارکت پذیری مردم کیش ذکر کرد.

کشت پور با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که معماری شهر‌ها باید منبعث از معماری ایرانی اسلامی باشد، تاکید کرد: این امر را باید اساس و سرلوحه گسترش شهر‌ها قرار داد.

مشاور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش شرط توسعه کشور را توسعه یافتگی تک تک افراد و سازمان‌ها بیان کرد.

وی آگاهی شهروند به حق و شهرداری به تکلیف خود را آغاز توسعه یافتگی دانست و گفت: شهروند سازی به وسیله اموزش باید اولویت کار شهرداران باشد.

کشت پور مراسم قسم شهروندی و صدور کارت کیشوندی را از برنامه‌های در دست اقدام سازمان منطقه آزاد کیش در راستای جلب مشارکت فعال شهروندان دانست.

وی با اشاره به تجربه موفق کیش در اداره شهر از این جزیره به عنوان الگویی در مسیر توسعه یاد کرد.

گفتنی است هم زمان با همایش شهر ايده ال پنجمين نمايشگاه شهر ايده ال نیز با حضور100شركت كننده از بخش هاي مختلف دولتي، خصوصي و شهرداري هاي كشور در فضايي به وسعت 10 هزار مترمربع درمركز بين المللي نمايشگاه هاي كيش در حال برگزاری است.

شایان ذکر است بيش از750 نفر ازمديران و معاونان سازمان شهرداري ها و دهداري هاي كشور، شهرداران واعضاي شوراهاي شهرهاي كشور، نهادها و ارگان های سیاستگذار در امر توسعه پایدار و مدیریت شهری، وزارتخانه ها، سازمان ها، کمیته ها و ستادهای فعال در حوزه مدیریت شهری و توسعه پایدار، انجمن های صنفی و تشکل های مردم نهاد ، کلیه شرکت های مشاور و مجری در پروژه های شهری و دانشگاه ها، مراکز مطالعاتی و کلیه مؤسسات پژوهشی و آموزشی دراين همايش حضور دارند.