خدمات گردشگری در نوروز 96 با نرخ مصوب نوروز 95 ارائه می شود

در سومین جلسه ستاد نوروزی مقرر شد خدمات گردشگری در نوروز 96 با نرخ مصوب سال گذشته ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه ستاد نوروزی که با حضور دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش  و روسای کمیته های نوروزی برگزار شد دکتر مونسان با اشاره به احتمال افزایش چشمگیر حجم سفرهای نوروزی به کیش در مقایسه با سال گذشته گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی جزیره کیش در نوروز 96 پیش بینی می شود تعداد زیادی از هموطنانمان به جزیره کیش سفر کنند با توجه به این موضوع در همه حوزه ها باید تمهیداتی اندیشیده شود که در جهت رضایتمندی گردشگران خدمات مناسبی به آنها ارائه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: مبادی ورودی و خروجی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که گردشگر در بدو ورود با فضایی پر نشاط و مفرح مواجه شود و کاملا بر اساس یک سناریوی از پیش تعیین شده گردشگران برای استفاده از ظرفیت های جزیره کیش هدایت شوند.

وی افزود: در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی با تهیه بروشورها و راهنماهای کوچک و جذاب و به صورت فشرده باید اطلاعات با پیامهای کوتاه گویا به گردشگران منتقل شود تا گردشگر به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند و بدون دغدغه خدمات گردشگری را بر اساس بسته های اطلاع رسانی و راهنماهایی که در مبادی ورودی و نقاط مختلف جزیره مستقر هستند دریافت کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بندر کیش نیز باید همانند فرودگاه دارای برنامه مشخص برای ورود گردشگران باشد تا مسافران دریایی نیز از لحظه ورود به جزیره کیش شاهد فضایی پرنشاط وشاداب باشند.

دکتر مونسان به روسای کمیته ها تاکید کرد با تمرکز نیروهای انسانی خود در ایستگاههای گردشگری که برای اجرای برنامه ها در نظر گرفته شده نسبت به خدمات رسانی شایسته و تمام وقت اقدام کنند.

وی همچنین در این جلسه در خصوص ارائه یک برنامه مشخص برای هندورابی به مسئولان مربوطه دستور داد و گفت: باید یک برنامه مفرح برای گردشگران علاقمند به سفر به هندورابی تهیه شود تا گردشگران بدانند در سفر یک روزه خود به هندورابی از برنامه ها و امکاناتی خوب بهره مند می شوند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه از صدور مجوز ورود برای همه اقشار خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی در خصوص نوع خودرو برای مسافرانی که با خودرو به کیش سفر می کنند وجود ندارد و همه گردشگران می توانند از امکانات جزیره کیش بهره مند شوند.

در این نشست دبیر ستاد نوروزی با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده برای نوروز 96 گفت: در خصوص خدمات درمانی و پزشکی بیمارستان کیش و مرکز توسعه سلامت برنامه ریزیهای لازم را انجام داده اند همچنین یکدستگاه آمبولانس نیز به امکانات درمانی کیش افزوده می شود. همچنین هلال احمر نیز با استقرار 20 ایستگاه به گردشگران خدمات دهی می کند علاوه بر این آمادگی دارد یک ایستگاه نیز در هندورابی مستقر کند.

خدایی افزود: در خصوص ویژه برنامه تحویل سال نیز برنامه ریزی گسترده ای انجام شده تا این مراسم در نوار سیاحتی کیش اجرا شود و گردشگران و شهروندان شاهد اجرای یک برنامه جذاب در آغاز سال 96 باشند.

کارناوال شادی، حرکت عروسک های غول پیکر، نقاشی خیابانی و برنامه استقبال فرودگاهی و بندر، از جمله اقداماتی است که در نوروز 96 انجام می شود.

همچنین پارک ماهیگیر یکی از ایستگاههای گردشگری در نوروز96 است که برنامه های متنوع خانوادگی شامل جنگ، مسابقه و سرگرمی، مشاوره خانواده، غرفه های کار آفرینی، کارگاههای آموزشی، جشنواره مجسمه های ماسه ای، چادر نجوم و تئاترهای خیابانی از جمله برنامه های این ایستگاه است.

اکران فیلم های جشنواره فیلم کوتاه موج از دیگر برنامه های نوروز 96 در جزیره کیش است که جاذبه ای برای علاقمندان به هنر فیلمسازی است.

باغ راه ایرانی کیش نیز ایستگاه گردشگری دیگری است که به همت بانوان هنرمند، غرفه های عرضه صنایع دستی، دست سازه های بانوان و خوراکی های اقوام مختلف در آن ایجاد شده است.

جنگ شبانه با برنامه های شاد و متنوع نیز در باغ راه ایرانی کیش در ایام نوروز اجرا می شود.  

تامین اقلام مصرفی مورد نیاز شهروندان و گردشگران شامل: اقلام خوراکی، سوخت، آب و برق و پشتیبانی برای ذخیره سازی این اقلام برای موارد خاص نظیر شرایط نا مناسب جوی از موارد مطرح و بررسی شده در این نشست بود.

بهره برداری از سومین جایگاه سوخت رسانی، آمادگی کمپ های بحران در صورت بارندگی، نظارت بر نرخ ارائه خدمات و عرضه کالاها، نظارت بازرسان بهداشت و بازرسان گردشگری در خصوص ارائه خدمات با کیفیت از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در این نشست دکتر مونسان خدمات رسانی مطلوب در بخش حمل  و نقل عمومی را یکی از مهمترین موارد برنامه ریزیهای نوروزی دانست که مقرر شد با نظارت دست اندرکاران حمل و نقل عمومی کیش خدمات رسانی در این حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد.

گفتنی است جزیره کیش هر ساله در نوروز میزبان جمع کثیری از هموطنانمان از شهرهای مختلف کشور است به همین منظور با برگزاری این نشست ها و برنامه ریزی ها تلاش می شود این جزیره میزبان شایسته ای برای مردم کشورمان در نوروز باشد.