مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دربرنامه زنده رادیو کیش؛

خدمات رسانی ازساعات نخست طوفان آغاز شد

دکتر مونسان درگفتگوی زنده در استودیوی رادیو کیش از آمادگی همه بخش های کیش برای خدمات رسانی به شهروندان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان با حضور در استودیوی رادیو کیش آخرین اطلاعات و میزان خسارت طوفان بامداد چهارشنبه 20 آبان را اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با وجود اینکه سرعت باد 110 کیلومتر برساعت بود سازه ها و ساختمانها در جزیره کیش از مقاومت خوبی برخوردار است و با وجود شدت بالای طوفان میزان خسارات وارده کمتر از میزان پیش بینی ها بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: از لحظات اولیه آغاز طوفان و بارندگی  گروههای امداد رسانی  نیروی انتظامی، شرکت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، هلال احمر و آتش نشانی در نقاط مختلف جزیره کیش مستقرشده و خدمات رسانی را آغاز کردند.

دکتر مونسان همچنین بابیان اینکه بیمارستان کیش نیز در حالت آماده باش به سر می برد از اطلاع رسانی و همکاری صدا و سیمای مرکز کیش تقدیرکرد.

وی افزود: با وجود خسارات مالی ناشی از شکستن یا ریشه کن شدن درختان کهنسال، سقوط سازه های تبلیغاتی یا درختان برروی خودروها، افتادن دکل های برق و مخابرات و آسیب هایی که به برخی از منازل، اماکن عمومی و مراکز تجاری رسید خوشبختانه تعداد مصدومان این طوفان 15 نفر بود که 12 نفر پس از مراجعه به بیمارستان به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و سه نفر نیز تحت مراقبت هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: معابر اصلی شهر درساعات ابتدایی صبح پاکسازی شد و هم اکنون نیروهای خدماتی در حال رسیدگی به وضعیت معابر فرعی هستند.

وی در ادامه از تقویت مدیریت بحران درکیش خبرداد و افزود: بر اساس برنامه ریزی شورای تامین، سیستم مدیریت بحران کیش با برنامه ریزی در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری  دارای ساختاری استاندارد خواهد شد که در این زمینه نیز جزیره کیش الگوی دیگر نقاط کشور باشد.

دکتر مونسان در پایان ضمن تقدیر از همدلی و همکاری ارگانهای مختلف جزیره کیش در خدمات رسانی گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده بزودی در بخش پیشگیری از بحران و کنترل بخش های آسیب زا با طراحی ضوابط ایمنی اقدامات موثری انجام خواهد شد.