خدمات رسانی 24 ساعته ناوگان حمل و نقل عمومی کیش

در نیمه نخست سال 95 اقدامات گسترده ای در مدیریت حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش جهت رفاه حال کیشوندان و گردشگران جزیره کیش انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مدیریت حمل و نقل و ترافیک کیش 8 شرکت حمل و نقل شهری با 764 خودرو کار جا بجایی مسافر را انجام می دهند که بطور متوسط نسبت آمار تعداد رانندگان به ازای  هر خودرو 1/7 نفر است که تحت پوشش شرکت های حمل و نقل این وظیفه را بر عهده دارند.

یکی از وظایف مهم این مدیریت، بررسی صلاحیت پرسنل رانندگان، مؤسسات و صدور کارت تردد رانندگی وسایل نقلیه عمومی و شخصی اعم از کامیونت و مینی بوس تور هتل ها است به همین منظور در نیمه نخست سال جاری،  تعداد 2955 دفترچه تردد ، 1442 معرفی استعلام در حوزه های اماکن، راهور و بهداشت صادر و 30 مجوز فعالیت اقتصادی تمدید شده است.

همچنین، در بخش کنترل و نظارت بر عملکرد کلیه خودروهای عمومی از طریق سیستم هوشمند یا مونیتورینگ تاکسیمتر، GPS و دستگاه کارتخوان، تعداد 3 هزار و 491 مورد بررسی شدند.

با توجه به شرایط زیست محیطی جزیره و تصویب شورای ترافیک، تعداد 241 خودرو در این مدت تعویض شدند تا خدمات شایسته تری به مسافران ارائه کنند.

در خصوص پیگیری و تحویل لوازم به جا مانده در وسایل نقلیه عمومی به مسافران نیز تعداد یک هزار و 603 مورد مفقودی، 653 مورد مکشوفه، 252 مورد تحویلی در این مدیریت اعلام  و تعداد 12 هزار و 156 تماس به سامانه 141 نیز بررسی شده است.

لازم به ذکر است، برگزاری کلاس های آموزشی از جمله تشریفات، آداب و معاشرت و زبان انگلیسی به رانندگان، متوقف نمودن خودروی رانندگان متخلف و تشویق رانندگان مثبت، ساماندهی ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی و تعیین خط سیر مربوطه و صدور عوارض خودرویی برای کلیه خودرو های موجود در جزیره از دیگر اقدامات و وظایف مدیریت حمل و نقل و ترافیک است.