خبرهای خوب برای ناوگان حمل و نقل عمومی کیش در دومین مراسم تجلیل از رانندگان

در دومین مراسم تجلیل از رانندگان برتر، برنامه های حمایتی از ناوگان حمل و نقل عمومی کیش اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دومین مراسم تجلیل از رانندگان ناوگان حمل و ‌نقل عمومی کیش با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، مدیر عامل شرکت عمران آب و خدمات جزیره، مدیر حمل و نقل شهری و جمعی از فعالان این حوزه برگزار و از رانندگان برتر درحوزه حمل و نقل عمومی کیش تقدیر شد.

در این مراسم دکتر پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به اهمیت و جایگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در کسب رضایتمندی گردشگران و شهروندان اشاره کرد و گفت: رعایت قوانین و اخلاق، اصول و حفظ کرامت انسان‌ها از مواردی است که باید پیوسته مورد توجه رانندگان قرار گیرد.

وی از فعالان حمل و نقل عمومی کیش خواست با خدمات دهی شایسته در جشنواره بزرگ گردشگری نوروز، تصویری زیبا برای هویت بخشی به حمل و نقل عمومی کیش در اذهان ایجاد کنند.

پورعلی تاکید کرد: به همت این بخش که بیشترین ارتباط را با گردشگران و شهروندان دارند می توان کیش را به عنوان دروازه ورودی جهان به ایران و ایران به جهان معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش هم ضمن تقدیر از رانندگان خدوم ناوگان حمل و نقل عمومی جزیره گفت:  کیش ظرفیت الگو سازی دارد نوع برخورد رانندگان در سازندگی و رونق گردشگری کیش می تواند بسیار موثر باشد.

وی افزود:  تامین رفاه، آرامش و آسایش مسافران و شهروندان اصلی ترین اهداف خدمات شهری است و باید عدالت حمل و نقل عمومی را با خدمات دهی مناسب در تمام نقاط جزیره اجرایی کنیم.

محمد رضا محمدی دسترسی مردم و‌ گردشگران به خدمات حمل و نقل شهری و بهره گیری از این ظرفیت برای ‌تبلیغات شهری را از اقداماتی برشمرد که توجه ویژه ای به آن شده است.

تشکیل جوامع صنفی برای ساماندهی این حوزه و آموزش رانندگان در مورد نوع برخورد، آراستگی و رعایت قوانین از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در برند سازی ناوگان حمل و نقل شهری کیش در کشور است. 

 عباسعلی نجاتی سلیم مدیر حمل و نقل عمومی کیش هم در این مراسم یکی از اقدامات مهم خود را در دوره دو ماهه کاری تدوین شیوه نامه قوانین و ضوابط انضباطی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش بیان کرد و افزود: برخورد با رانندگان متخلف بخشی از این‌ شیوه نامه است تا از قانون‌گریزی پیشگیری کنیم.

وی افزود: میزان رضایتمندی مردم از خدمات دهی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش در ماههای گذشته نامناسب بوده به همین منظور تلاش می کنیم امسال بالای ۸۰٪رضایتمندی مسافران و‌ شهروندان را بدست آوریم.

عباسعلی نجاتی ضمن اعلام حمایت همه جانبه از رانندگان و زحمت کشان واقعی و خدوم حمل و نقل کیش از ایجاد بسترهایی برای حفظ منافع و ایجاد شرایط برای درآمدزایی رانندگان خبر داد و افزود: طراحی تبلیغات بر روی بدنه تاکسی ها یکی از اقدامات برنامه ریزی شده و در حال اجراست که می تواند ضمن درآمدزایی برای این قشر، از منظر شهری نیز جاذبه ایجاد کند.  

مدیر حمل و نقل شهری کیش افزود: دادن امتیاز پلاک سفید برای تاکسی هایی که تردد ۸ ساله آنها به پایان می‌رسد به جای از رده خارج کردن آنها اقدام دیگری در جهت حفاظت از منافع کارکنان حمل و نقل عمومی است. صاحبان این تاکسی ها می‌توانند با دریافت پلاک سفید ۲ سال دیگر از خودرو به صورت شخصی استفاده و یا نسبت به واگذاری خودرو با قیمت مناسب اقدام کنند.  

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز رعایت اخلاق، انصاف و حفظ کرامت مسافران را با برخورد مناسب و در شان کیش ضرورتی برای توسعه گردشگری کیش دانست.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از رانندگان برتر ناوگان حمل و نقل عمومی کیش تقدیر شد.

یاد آور می شود در تعطیلات نوروزی جزیره کیش، روزانه ده ها برنامه شاد و مفرح فرهنگی و هنری در جای جای این جزیره مرجانی برگزار می شود.