حضور گسترده ساكنان و گردشگران مومن جزيره كيش در صفوف بهم پيوسته نماز عيد سعيد قربان

همزمان با سراسر کشور، نماز با شکوه عید قربان با حضور مردم مؤمن كيش در مصلی بزرگ اين جزيره اقامه شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نماز با شکوه عید قربان صبح روز یکشنبه ٢٢شهريور همزمان با سراسر کشور با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاونان، مدیران و اقشار مختلف مردم جزیره کیش به امامت حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه كيش در مصلی بزرگ اين جزيره اقامه شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی در خطبه هاي نماز عيد سعيد قربان ضمن تبریک فرا رسیدن این عید بزرگ بر ضرورت تهذيب نفس و ترك تعلقات دنيوي براي رسيدن به قرب الهي تاكيدكرد.

وي با اشاره به اينكه قرباني كردن در مناسك حج نمادي از مبارزه انسان با هواي نفس و دشمن دروني خويش است گفت؛ حضرت ايراهيم با بردن فرزند خويش به قربانگاه و تسليم شدن در برابر امر خداوند درس بزرگي به بشريت داد كه براي رسيدن به يگانه معبود هستي بايد از هرچه غير اوست رهايي يافت.

حجت الاسلام والمسلمين عليدادي در فراز ديگري از خطبه ها با گراميداشت ياد حجاج شهيد و قربانيان منا در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته جانباختكان منا در حال رمي جمره و انجام اعمال حج بودند كه متاسفانه   راه را برایشان بستند و در آن گرمای 50 درجه، حدود 7000 زائر جان باختند و مصلحت خداوند سبحان اين بود كه در لباس احرام شهيد شوند.

امام جمعه كيش با بيان اينكه اعمال عید قربان مجموعه ای از دستورات خداوند است تا ما را برای اهداف مهم تر و انجام کارهای بزرگتر یاری کند گفت: هريك از اعمال خاص اين روز معاني عميقي دارند و مانند چراغ هایی صراط مستقیم را به ما نشان مي  دهند. 

وي تلاش براي شناخت خداوند و درك واقعيت جهان هستي و اطاعت از فرامين الهي را نشانه هاي عقل و شرط لازم براي سعادتمندي بر شمرد و تاكيد كرد: همين كه در جهت جلب رضاي خداوند و تبديل شدن به انساني شايسته تلاش مي كنيم كافي است و هرگز نبايد از رحمت خداوند و بخشايش او نااميد شد.

گفتنی است، نماز عید نمازی است که مسلمانان در دو روز عید فطر و عید قربان می‌خوانند. این نماز در سال اول هجرت واجب شد و مسلمانان در زمان حضرت محمد (ص)، به جماعت در این نماز شرکت می‌کردند. این نماز پس از رحلت پیامبر(ص) نيز در طول قرن ها  برای مسلمانان به سنتي مهم و بسيار ارزشمند تبديل شده است.