حضور چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی در دهه نخست دی ماه درکیش

جزیره کیش در ده روز گذشته میزبان 50 هزار نفر از گردشگران داخلی و خارجی بود.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در ده روز گذشته جزیره کیش میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حضور گردشگران خارجی در تعطیلات سال نو میلادی بود.

بر اساس آمارهای اعلام شده از یکم تا دهم دی  618 سورتی پرواز در مسیر کیش و شهرهای مختلف کشور انجام شده است و 41 هزار مسافراز مسیر هوایی وارد کیش شده اند .

همچنین 4 هزار و149 گردشگر خارجی توسط 37 پرواز در این ایام به جزیره کیش سفر کردند و تعطیلات سال نو میلادی را در این جزیره گذراندند.

رشد 12 در صدی مسافران داخلی و10 درصدی گردشگران خارجی در مقایسه با سال گذشته بیانگر رونق گردشگری در جزیره کیش است.

همچنین در ده روز گذشته 4 هزار و556 مسافر از مسیر دریایی به کیش سفرکرده اند و446 خودرو نیز از شهرهای مختلف کشورمان وارد کیش شده اند.

تردد این تعداد خودرو در ده روز نخست دی ماه نشان می دهد بسیاری از خانواده ها با خودروی شخصی جزیره کیش را به عنوان مقصد سفرهای خود برمی گزینند و این در حالیست که در سالهای گذشته تنها در ایام نوروز شاهد سفر خانواده ها با خودرو به کیش بودیم.

طی مسافت های طولانی در شرایط دشوار جادها در زمستان گویای این امر است که انگیزه های سفر به کیش به مدد توسعه ظرفیت های گردشگری افزایش یافته است.

حضور گردشگران خارجی و افزایش سفرآنان به کیش نیز نوید بخش این موضوع است که با توجه به اقدامات انجام شده در راستای معرفی پتانسیل های کیش این جزیره به خوبی به گردشگران خارجی شناسانده شده است.

در9 ماهه امسال بیش از 120 هزار گردشگر خارجی وارد جزیره کیش شده اند که درمقایسه با سال گذشته این آمار 24 درصد رشد داشته است. این میزان رشد گردشگری خارجی درسال جاری خبر از روزهای بهتری برای این جزیره مرجانی درعرصه رقابت با رقبای قدرتمند خود در منطقه می دهد .

گفتنی است روند صعودی ورود گردشگران داخلی و خارجی به جزیره کیش درحالی افزایش یافته که هنوز تا تعطیلات نوروز بیش از 2 ماه و نیم باقی مانده است .