ملوان بندرانزلی - پدیده مشهد
ملوان با نتایج ضعیفش در نیم فصل اول دچار تغییر و تحول شد. مسئولان این باشگاه در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول نصرت ایراندوست را برکنار کردند و از هفته یازدهم سکان هدایت این تیم را به استوان موسیلوویچ سپردند. مربی کرواتی که از 4 بازی فقط یک امتیاز کسب کرد و نتایجش چندان جالب نبود. مسلماً موسیلوویچ می‌خواهد در نیم فصل دوم توانایی‌هایش را نشان دهد و آغاز کارش هم مقابل پدیده مشهد است.

پدیده که شروع خوبی در لیگ داشت، پس از گذشت هفته‌های ابتدایی لیگ دچار افت شد. افتی که این تیم را از رده‌های بالای جدول به پایین کشید تا کار برای علیرضا مرزبان سخت شود. پدیده با صعود به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگیزه‌ای دو چندان گرفته و هیچ بعید نیست در دیدار مقابل ملوان هم به نتیجه‌ای مطلوب برسد. این دیدار در دور رفت با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود.

فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز
مصاف قهرمان فصل گذشته لیگ برتر و قهرمان نیم فصل اول و جام حذفی فصل گذشته جالب توجه است. دو تیمی که مدعیان قهرمانی این فصل به حساب می‌آیند از سال گذشته درگیر حواشی زیادی شده‌اند. سال گذشته ماجرای پریرا (بازیکن برزیلی فولاد) و هواداران تراکتورسازی حاشیه‌ساز شد و این فصل هم ماجرای بازیکنان سرباز، دو تیم را درگیر کرده است.

فولاد خوزستان به دلیل مشکلات کارت معافیت چند بازیکنش، دیگر نمی‌تواند از آنها استفاده کند و تراکتورسازی هم که اجازه جذب بازیکن سرباز دارد، هنوز تکلیفش با این ماجرا مشخص نیست. نظام وظیفه اعلام کرده بازیکنان سرباز تا پایان فصل نمی‌توانند در تیم‌های نظامی بازی کنند و این موضوع کار را برای تراکتورسازی که روی چند بازیکن سرباز حساب باز کرده بود، سخت می‌کند.

با توجه به این مسائل هر دو تیم نیم فصل دوم سختی پیش‌رو دارند. دو تیمی که می‌خواهند همچنان در بین مدعیان قهرمانی باشند، اما شاید با این شرایط ماندن در بالای جدول چندان ساده نباشد. جدا از این مسئله رویارویی دو تیم در این بازی، می‌تواند از جهت دیگری هم حائز اهمیت باشد. تراکتورسازی با 28 امتیاز در صدر جدول حضور دارد و فولاد خوزستانِ 25 امتیازی می‌تواند با یک پیروزی خود را به تیم صدرنشین لیگ برساند. در اصل می‌تواند این بازی را برای دو تیم یک بازی 6 امتیازی دانست که باید دید برنده کدام یک خواهند بود.

به گزارش تسنیم برنامه کامل هفته شانزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه - 10 آذرماه 93
نفت تهران - پرسپولیس، ساعت 14:30، ورزشگاه تختی تهران
ذوب‌آهن اصفهان - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
استقلال - راه‌آهن، ساعت 18، ورزشگاه آزادی تهران

سه‌شنبه - 11 آذرماه 93
ملوان بندرانزلی - پدیده مشهد، ساعت 14:30، ورزشگاه تختی بندرانزلی
فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 15، ورزشگاه غدیر اهواز

پنجشنبه - 13 آذرماه 93
گسترش‌فولاد تبریز - استقلال خوزستان، ساعت 14، ورزشگاه اختصاصی گسترش‌فولاد
پیکان تهران - سپاهان اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه شهدای شهر قدس
نفت مسجدسلیمان - سایپای البرز، ساعت 15، ورزشگاه شهید محمدی مسجدسلیمان

انزلی