جلوه های زیبای ماه مبارک رمضان در جزیره کیش

شهروندان جزیره کیش با برگزاری برنامه های مختلف، جلوه های زیبایی از ماه مبارک رمضان به نمایش می گذارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جزیره کیش در ماه مبارک رمضان با برگزاری آیین های مذهبی جزیره کیش جلوه گاه زیبایی برای این ماه معنوی است.

جزیره کیش هر ساله در ماه مبارک رمضان میزبان بسیاری از خانواده ها است که برای بهره گیری از برکات ماه مبارک رمضان به این جزیره سفر می کنند تا در فضای معنوی و آرامش کیش، فرائض دینی خود را به جای آورند. 

ماه مبارک رمضان با برگزاری جشنی شاد و پر شور و با استقبال گسترده شهروندان و گردشگران در جزیره کیش آغاز شد.

دهمین جشنواره ماه مبارک رمضان نیز با اجرای جنگ شادی و با حضور هنرمندان محبوب، برگزاری بازارچه رمضان، افطاری ایرانی، ویژه برنامه کودک، اجرای تواشیح و برگزاری مسابقه و سرگرمی تا پنجشنبه 10 خرداد هر روزه از ساعت 22 در تالار شهر کیش میزبان شهروندان و گردشگران است.

همچنین طبق سنت هر ساله ساحل نشینان از ساعاتی پیش از اذان مغرب و عشاء در مساجد گرد هم می آیند و با برگزاری جلسات قرآن خوانی، حضور در محافل سخنرانی روحانیون پس از اقامه نماز جماعت در کنار هم افطار می کنند.

در بازارها نیز کسبه، شهروندان و گردشگران در نمازخانه ها پس از اقامه نماز بر سر یک سفره روزه می گشایند.

ایستگاه های صلواتی خیابان های کیش نیز در طول ماه مبارک رمضان در هنگام افطار پذیرای شهروندان و گردشگران روزه دار است.

گفتنی است زیبایی های برگزاری آیین های ماه مبارک رمضان در این نگین سبز خلیج فارس جاذبه ای است که هر ساله گردشگران زیادی را به کیش می کشاند و جلوه های زیبایی از آیین های دین مبین اسلام به نمایش می گذارد.