نوید دكتر مونسان در آیین اختتامیه ؛

جشنواره فیلم کوتاه موج استمرار می یابد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه موج از هنر به عنوان جلوه های زیبای فرهنگ و تمدن هر ملت یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم كه با حضور دکتر مونسان، نوید محمدزاده، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و سعید روستایی بهترین کارگردان سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، ابوالفضل جلیلی و رسول صدر عاملی داوران جشنواره و علی اصغر مونسان، معاونان سازمان و جمعی از فعالان عرصه سینما برگزار شد مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به جریان فرهنگی و هنری که از دو سال پیش در کیش آغاز شده است گفت: خوشحالیم که امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش ها در حوزه فرهنگ و هنر هستیم .

وی با تاكيد بر استمرار در برگزاري جشنواره فيلم كوتاه موج در كيش افزود: اکران فيلم هاي جشنواره فجر در جزیره کیش و استقبال  ده هزار نفر از شهروندان و گردشگران این جزیره  نشانگر اهمیت و توجه شهروندان به فعالیت های هنری است.

مونسان با بیان اینکه برنامه ریزی شده است در شرایط مناسب آب و هوای کیش فعالیت های فرهنگي را در سطح خيابان برگزار كنيم گفت: هنر سراسر زیبایی است و ما تلاش کرده ایم این زیبایی را به جاذبه های شهری تبدیل کنیم تا همه مردم از آن لذت ببرند.

وی افزود: هنر موهبتی است که خداوند در وجود برخی انسانها به ودیعه نهاده است و هنرمندان با نگاهي متفاوت به دنيا مي نگرند كه اين موضوع باعث مي شود جايگاه ويژه اي در اجتماع داشته باشند.

دكتر مونسان گفت: در جزيره كيش تاكنون ششصد هنرمند در سامانه هنرمندان شناسايي شده اند و در بخش زيرساختي نيز اقدامات بزرگي در حال انجام است. مجموعه آواي خليج فارس به عنوان يك مجموعه بزرگ فرهنگي با تمامي امكانات رشته هاي مختلف هنري، سالن هاي بزرك تخصصي و امكانات آموزشي و نمايشي  و فرهنكسراي بزرك كيش با امكانات استاندارد و متنوع از جمله فعاليت هاي انجام شده در حوزه زيربنايي است تا بستر مناسبي براي فعاليتهاي بزرك هنري در عرصه هاي ملي و بين المللي در جزيره كيش فراهم شود.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به فعال شدن اقتصاد هنر در جزيره افزود: كيش بايد كانون فرهنك و هنر كشور باشد.

برگزاري جشنواره اي با موضوع حكايات سعدي براساس پيشنهاد دبير شورايعالي مناطق آزاد و توسعه شبكه اينترنتي كيش به عنوان زير ساخت پروژه مديا سيتي از ديگر موارد مورد اشاره دكتر مونسان در اين مراسم بود.

جشنواره فيلم كوتاه موج در سه بخش فیلم های انیمیشن، مستند و داستانی برگزار شد که در پایان در بخش فیلم های انیمیشن، لوح تقدیر به مهناز یزدانی برای کارگردانی انیمیشن کمک  و آروین مدقالچی برای انیمیشن امید اهدا شد.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار نیز براي فيلم دخترك آت آشغالي به شلاله خیری برای فیلمنامه «دخترک آت آشغال» اهدا و تنديس تهيه كنندگي جشنواره نيز به صدا و سیمای جزیره کیش  برای جزیره خيال اعطا شد.

در بخش مستند نیز لوح تقدیر به مستند چاق کچل سیبیلو به کارگردانی محسن نجفی مهری و  تندیس ها به جواد صادقی برای تحقیق و پژوهش فیلم مستند ساحل،  علی و بلال الفت برای کارگردانی مستند زندگی در ثانیه صفر و میترا روحی منش برای تهیه کنندگی کسی به فکر جنگل ها نیست اهدا شد.

در بخش فیلم های داستانی نیز فيلم كشتاركاه ساخته بهزاد آزادي  لوح تقدیرکارگردانی دريافت كرد.

همچنین تندیس های این بخش جشنواره به صادق سوری برای تصویر برداری فیلم «فروزان»، سالم صلواتی و توفیق امانی برای تدوین فیلم «رویای برفی»، رضا فهیمی برای فیلمنامه «کودکان ابری»، آکو زند کریمی برای کارگردانی فیلم داستانی «صدای قلب مورچه» و امیر امیریان کاظمی برای تهیه کنندگی فیلم «قاجار» اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران، شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار نیز به داود خیان برای کارگردانی فیلم داستانی «چله» به عنوان بهترین فیلم جشنواره اهدا شد.

انتخاب مناسب ترین فیلم با محتوای مورد نظر جشنواره نیز از سوی منطقه آزاد کیش که شامل سه روز اقامت در جزیره کیش با دو همراه است به مجید صبری و منصوره خطیون برای انیمیشن «عطر عاشقی» اهدا شد.

گفتني است كه نخستین جشنواره فیلم کوتاه موج که از هشتم اسفند در جزیره کیش آغاز شده بود  ١٠ اسفند به کار خود پایان داد