جشنواره غذای سالم در پایگاه هوایی کیش برگزار شد

به مناسبت ترویج مصرف غذای سالم با محوریت مصرف کم نمک و چربی و پیشگیری از سرطان جشنواره غذایی در زینبیه پایگاه هوایی کیش با همکاری مرکز توسعه سلامت کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، بیتا ابراهیمی کارشناس تغذیه مرکز توسعه سلامت کیش در این برنامه آموزشی با توجه به بسیج ملی تغذیه در مورد نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی بسته های مواد غذایی و اصلاح الگوی مصرف قند و نمک و چربی مطالبی را ارائه داد.

وی در خصوص  اهداف این نشانگرهای تغذیه ای به مواردی از جمله شناخت و افزایش اطلاعات تغذیه ای مصرف کننده و انتخاب آگاهانه مواد غذایی، لزوم و ضرورت وجود این نشانگرها بر بسته های مواد غذایی نظیر روغن ها، تفسیر هر یک از این رنگها، مبنای تعیین این رنگها و نیز شاخص های موجود در این نشانگرها از قبیل قند، نمک، اسیدهای چرب ترانس و چربی ها اشاره کرد.

 همچنین به خانواده های شرکت کننده در این جشنواره آموزش هایی در زمینه اصلاح الگوی مصرف نمک و قند و چربی، ارتباط مصرف زیاد نمک با بروز بیماری هایی نظیر فشارخون بالا، پوکی استخوان و سرطان معده و نیز مقادیر مجاز مصرف نمک، لزوم توجه به مقادیر پنهان نمک در مواد غذایی و ارتباط بروز مشکلاتی نظیر افزایش فشار خون و اضافه وزن و... با مصرف چربی های حیوانی، آموزش سبک الگوی صحیح تغذیه به کودکان و نیز توصیه به مصرف کمتر قندها و چربی ها و مواد غذایی سرخ شده  و فست فودها داده شد.

 در پایان با تاکید بر سلامت مواد اولیه غذایی، رنگ، طعم و نبوغ در تهیه و تزیین غذا ها، از سوی مرکز توسعه و سلامت کیش به 5 نفر از  برترین های این جشنواره جوایزی اهدا شد