جشن پر شور استقبال از ماه مبارک رمضان در کیش برگزار شد

شهروندان وگردشگران کیش با حضور گسترده در جشن ماه مبارک رمضان به استقبال این ماه پر برکت رفتند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جشن استقبال از ماه رمضان با حضور حجت الاسلام دهنوی، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت، جمعی از مسئولان محلی و با استقبال  پر شور شهروندان و گردشگران شامگاه دوشنبه 24 اردیبهشت در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

در این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ریشه کلمه رمضان از رمض و به معنای داغی سنگ در اثر حرارت خورشید است.

وی در ادامه افزود: این ماه تنها ماهی است که خداوند از آن در قرآن کریم یاد کرده و ماه نزول قرآن است. ماه رمضان فرصتی برای زدودن زنگار خطاها و ماه پاکی از گناهان است.

سعید پورعلی با اشاره به سخنان ائمه اطهار(ع)  به بیان برکات این ماه عزیز پرداخت و گفت: هدیه ماه رمضان دعوت خداوند به اجتناب و پرهیز است. کلمه صیام نیز، مصدر و به معنای خود داری از عمل است. پرهیز و اجتناب با خودداری از خودرن و آشامیدن آغاز می شود و به اجتناب از گناهان ختم می شود.

وی تاکید کرد: ماه رمضان آغازی برای قرار گرفتن در مسیر غلبه بر نفس و ماه اراده و عزم برای کمال جویی و کمال طلبی است.

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی نیز در این مراسم با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان به تبیین آموزه های دین مبین اسلام در خصوص اخلاق در خانواده به ویژه روابط بین زن و شوهر پرداخت.

امام جمعه کیش هم با تبریک فرا رسیدن این ماه پر فضیلت و بیان آیات قرآنی و احادیث گفت: اگر مردم می دانستند که فضایل این ماه عزیز چقدر است از خداوند متعال می خواستند تمام سال ماه رمضان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ماه رمضان را از برترین ماه ها نزد خداوند برشمرد و افزود: ماه رمضان ماهی است که کتب بزرگ آسمانی در آن نازل شده و همه اعمال مومن در این ماه برای او نزد خداوند عبادت محسوب می شود.

یکی از برنامه های زیبای این جشن مشرف شدن دو بانوی برزیلی و روسی به دین مبین اسلام بود.

 کاملیا برزیلی و ایندرا روسی 2 بانویی بودند که امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) را دلیل گرایش خود به دین اسلام عنوان کردند.

گفتنی است شعر خوانی علی فانی در وصف ائمه اطهار(ع) و برگزاری مسابقه پیامکی از دیگر بخش های این مراسم زیبا بود.