به مناسبت فرا رسیدن روز نیروی هوایی:

جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد

جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ویژه خانواده های نیروهای پایگاه هوایی، نظامی و انتظامی در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادکیش، این جشن بزرگ، به مناسبت فرا رسیدن روز نیروی هوایی در هشتمین روز از ایام مبارک فجر با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، فرماندهان نیروهای نظامی، انتظامی و خانواده های آنها و جمعی از مدیران محلی در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزارشد.

در این مراسم، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزادکیش، ابراهیم رضوانی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و همچنین روز نیروی هوایی، از رشادت ها و جانفشانی های نیروهای مسلح در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس یاد کرد و آن را علت امنیت در کشور دانست.

وی افزود: امنیت امروز را مدیون زحمات و شجاعت های به خون خفتگان بیش از213 هزار شهید و550 هزار جانباز در طول 8 سال دفاع مقدس هستیم.

رضوانی در بخشی دیگر، ضمن اشاره به اقدامات ارزنده و سازنده در طول 29 ماه گذشته در جزیره کیش، اعلام کرد که 870 روز گذشته  دوره ای همراه با صداقت و سلامت بوده است که این موفقیت با حمایت های معنوی و ارتباط قلبی امام جمعه کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیدادی میسر شد.

در این خصوص گزارشی از عملکرد 28 ماهه دکتر مونسان نیز در این مراسم  ارائه شد.

همچنین سرهنگ رضایی فرمانده پایگاه و پدافند هوایی کیش ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و روز نیروی هوایی گفت: روز 22 بهمن ماه، نماد وحدت و یکپارچگی ملت ایران و یاد آور روزهای سراسر افتخار انقلاب و دلاور مردی های سلحشورانی است که نقش اساسی در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشتند و پیروزی انقلاب اسلامی حادثه ای مهم و حیرت انگیزی بود که توانست از یک سو، معادلات سیاسی استکبار در سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهانی را بر هم بزند و از سوی دیگر یکی از رژیم های وابسته را که مورد حمایت قدرت های بزرگ بود را ریشه کن کند.

وی ضمن اشاره به استقبال پرشور ملت ایران هنگام ورود امام خمینی (ره) در روز 12 بهمن ماه به میهن اسلامی افزود: رهبر کبیر انقلاب اسلامی در سخنرانی خود در بهشت زهرا از ارتشیان خواست تا به مردم ملحق شوند و فرمودند ارتشیان فرزندان ما هستند. ما به آنها محبت داریم. باید به دامن ملت بیایند. عظمت ما، عظمت کشور است و عظمت کشور، عظمت ارتش است.

فرمانده پایگاه هوایی کیش همچنین از دیدار ارتشیان نیروی زمینی و هوایی با لباس نظامی با امام در روز 15 بهمن و تجمع کارکنان نیروی هوایی مقابل ستاد نیروهای مشترک در روز 17 بهمن یاد کرد و گفت: صبح روز 19 بهمن ماه، خیابان ها مملو از آبی پوشان نیروی هوایی شد و در صف اول تظاهرات پرچمی در دست داشتند که روی آن نوشته بود از طاغوت گسستیم، به ملت پیوستیم و ساعتی بعد عکس ملاقات آنان با رهبر کبیر انقلاب توسط مرحوم حسین پرتوی منتشر شد.

سرهنگ رضایی در بخشی دیگرضمن اشاره به رشادت های خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی ارتش در طول 8 سال دفاع مقدس گفت: در ایام جنگ تحمیلی، عملیات هایی یکی پس از دیگری ادامه داشت و نیروی هوایی در بخش آفند، پدافند و پشتیبانی، عملیات هایی همچون حصر آبادان، بیت المقدس، طریق القدس و ثامن الائمه و سایر عملیات از روزمندگان اسلام حمایت کردند و تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده، نشان از نیروی الهی، ولایی و فدایی کشور و مردم داشته است.

وی همچنین یادآور شد: شجاعت و رشادت های بی نظیر نیروی هوایی و خلبانان دلاور در نفوذ به اعماق خاک دشمن و مهیا نگاه داشتن و تعمیر و بازسازی ادوات و ابزار پیچیده هواپیماها، رادارها، موشک ها و پدافند از کشور و انهدام بیش از 200 فروند هواپیمای دشمن، دلیل مهارت، تخصص و ارزشهای علمی بالای آنان است و در سایه سار رهنمود های مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء با کوله باری از 8 سال دفاع مقدس و با اتکاء به نیروی الهی و ملت بزرگ ایران و بهره گیری از عناصر مؤمن و کار آمد علمی در بازسازی و اجرای طرح های عظیم دفاعی و ملی، گام های اساسی برداشته و با هدف سربلندی و سرافرازی ملت ایران، در تمام صحنه ها حضوری فعال دارند.

اچرای برنامه های شاد ومفرح برای خانواده ها از بخش های دیگر این مراسم بود.

گفتنی است، اجرای کنسرت موسیقی و برنامه تقلید صدا و بمب خنده و برگزاری مسابقه از دیگر بخش های این مراسم بود.