جزیره کیش میزبان هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت

هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت با حضور برترین اساتید ملی و بین‌المللی به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت ۲۹ و ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ مصادف با ۹ و ۱۰ اردیبهشت با حضور شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری این نشست گفت: در این رویداد مهم بین‌المللی 181 سخنرانی توسط وزرا، مسئولان، اساتید علمی کشورمان و 40 کشور دنیا در قالب چهارplanery  (نشست جامع)  و ۳۰ پنل در پنج گروه شش‌تایی برگزار می‌شود.

امیرحسین تکیان افزود: سلامت در جهان درحال گذار، توسعه پایدار سلامت، بیماری‌های غیرواگیر و سلامت روان، سلامت در شرایط ناایمن و بحرانی و بهداشت محیط و آموزش سلامت، ۵ محور برگزاری پنل‌های نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت است.

وی هدف از برگزاری این اجلاس را جذب حمایت برای گسترش دسترسی مردم به خدمات بهتر سلامت عنوان کرد و افزود: در هر پنل یک سخنران ایرانی و یک سخنران خارجی با مشارکت یکدیگر موضوعات را مطرح و بررسی می‌کنند.

دبیر هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در ادامه با اشاره به شعار امسال که«مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به‌سوی پوشش همگانی سلامت است» تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست تبادل تجربیات برای کشورهایی است که با درآمد متوسط، محدودیت منابع و افزایش تقاضا برای خدمات سلامت روبه‌رو هستند تا خدمات سلامت ارزان، با کیفیت و عادلانه ارائه شود.

تکیان افزود: چهار plenary نیز با عناوین سلامت در شرایط ناایمن، توسعه پایدار سلامت با محوریت پوشش همگانی سلامت و بیماری‌های غیرواگیر، توسعه پایدار سلامت با محوریت محیط زیست و آلودگی هوا و خدمات سلامت عادلانه، قابل تمکن و همگانی برای کشورهای با درآمد متوسط برگزار می‌شود که در هریک از این نشست‌های جامع،  وزرا، رؤسای سازمان‌های بین‌المللی و دانشمندان شناخته‌شده مرتبط با موضوع حضور دارند.

وی افزود: رونمایی از شماره مخصوص مجله lancet در مورد ایران، سند جهانی تروما که مجمع فرهنگستان‌های جهانی آن را تدوین کرده است و سند جهانی مبارزه با چاقی به‌عنوان سه سند جهانی در این حوزه از نقاط عطف برگزاری این نشست به میزبانی جزیره کیش است.

تکیان اظهار داشت: برپایی همایش دانشجویی با حضور بیش از ۴۰ دانشجوی بین‌المللی از ۲۱ کشور انگلستان، امریکا، گامبیا، آلمان، غنا، هند، سنگاپور، سودان، افغانستان، استرالیا، بحرین، نیجریه، پاکستان، عراق، پرتغال، کره، ترکیه، سوئیس، اوگاندا، زیمباوه و ایران و ۱۵۰ دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه‌های کشور از دیگر برنامه‌های هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت است که در این همایش اساسنامه شبکه دانشجویی پیمان گروه هشت نیز مطرح و مفاد آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، سپس به برنامه‌های حاشیه این نشست اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاهی از محصولات 10 شرکت استارتاپی و اختراعات صادراتی دانشمندان ایرانی با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه‌های کشور، برگزاری مرحله نهایی ماراتن برنامه‌نویسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف و میزبانی  دانشگاه علوم پزشکی تهران از مجمع سالیانه پیمان گروه 8 در روز هشتم اردیبهشت از برنامه‌های جنبی این نشست است.

دبیر هفتمین نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت، ضمن معرفی وب‌سایت همایش، از امکانات رزرو هتل، برنامه پروازی و ثبت‌نام به‌صورت آنلاین در سایت خبر داد و افزود: وب سایت اصلی همایش به آدرس https://www.worldhealthsummit.org/regional-meeting  برای ثبت‌نام در اختیار است و علاقمندان می‌توانند با ورود به این آدرس بر روی آیکن ثبت‌نام در همایش کلیک و به‌صورت آنلاین علاوه بر ثبت‌نام در همایش، بلیت پرواز را خریداری و هتل خود را رزرو کنند. حق ثبت نام در همایش برای اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران رایگان است.

وی در پایان با اشاره به حمایت های انجام شده از سوی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با همکاری و مساعدت مدیرعامل منطقه آزاد کیش، اقدامات خوبی درحوزه میزبانی از برگزاری این مجمع مهم جهانی انجام شده است.