گزارشی از سهم جزیره زیبای ایران در آماده سازی ملی پوشان برای بازی‌های ریو

جزیره کیش میزبان 11 اردوی 9 رشته المپیکی ایران

جزیره کیش از اواسط سال گذشته تا چند روز مانده به شروع بازی های المپیک ریو 2016 میزبان اردوهای متعددی در 9 رشته ورزشی کاروان ایران بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از تابناک ورزشی، در میان 14 رشته ورزشی کاروان ایران در المپیک ریو، 9 رشته به منظور آمادگی خود از سال گذشته تا چند روز قبل از شروع بازی‌ها چندین اردو در سالن های مختلف جزیره کیش برگزار کردند و مسئولان این جزیره نیز تمامی امکانات را در اختیار ملی پوشان قرار دادند.

تنیس روی میز، تیراندازی با کمان، شمشیربازی، دوومیدانی، دوچرخه سواری، قایقرانی، وزنه برداری، جودو و تکواندو رشته‌های المپیکی بودند که از شهریور ماه سال گذشته اردوهای آمادگی‌ای در سالن های ورزشی مختلف جزیره کیش برگزار کردند.

 15 وزنه بردار تیم ملی هم یکی از بهترین نتایج کاروان ایران در بازیهای ریو را به دست آوردند، اسفندماه گذشته در سالن تنیس روی میز تمرین کردند.

20 بازیکن زن و مرد تنیس روی میز هفته آخر شهریور ماه سال گذشته اردویی در سالن تنیس روی میز جزیر داشتند. 9 بانوی تیراندازی با کمان هم از اواخر شهریورماه اردویی تقریبا 15 روزه در زمین تیراندازی باکمان و سالن بدنسازی جزیره برگزار کردند. سالن غدیر و سالن بدنسازی کیش هم میزبان4 شمشیرباز مرد در هفته نخست شهریورماه سال گذشته و همچنین 8 شمشیرباز در تیرماه سال جاری بود.

احسان حدادی نیز هفته نخست شهریورماه سال گذشته در زمین چمن شماره 2 و سالن بدنسازی به آمادگی خود پرداخت و این درحالی است که 4 مرد دوومیدانی هم از اواخر آبان ماه تا نیمه آذر ماه سال گذشته و همچنین 3 مرد دوومیدانی کار اردیبهشت ماه امسال در اردویی 20 روز در پیست دوومیدانی المپیک و سالن بدنسازی تمرین کردند.

27 دوچرخه سوار ملی پوش هم نیمه دوم آذرماه سال گذشته در سطح جزیره به آمادگی خود پرداختند. 8 مرد و زن قایقران نیز اردویی 15 روزه تا اواسط اسفندماه سال گذشته در ساحل مجموعه تفریحی ماریا پارک داشتند. تیم 21 نفره جودو مردان هم اواخر فروردین ماه امسال در سالن غدیر و بدنسازی به آمادگی خود پرداخت. 7 بانوی تکواندوکار هم هفته نخست مردادماه سال جاری پیش از آغاز بازی های المپیک در سالن کوثر اردویی برگزار کردند. 

اداره ورزش و جوانان جزیره کیش در تمامی این اردوها که به منظور آمادگی بازی های المپیک برگزار شد تلاش کرد امکانات لازم را در اختیار ملی پوشان برای ارتقای سطح و آمادگی شان قرار دهد.