معاون اول رییس جمهور در نشست نقش مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی در جزیره کیش؛

جزیره کیش می تواند قطب مهم گردشگری و تجارت باشد

دکتر جهانگیری در سفر به کیش با اشاره به ظرفیت های منحصر بفرد جزایر کیش و هندورابی گفت: جزایر خلیج فارس سرمایه های کشور هستند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر اسحاق جهانگیری در این نشست با تقدیر از دکتر مونسان گفت: میزبانی شایسته همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و نشست مسئولان مناطق آزاد فرصتی گرانبها برای بازدید از طرح های اجرایی در این جزیره و طبیعت منحصربفرد کیش بود.

وی افزود: سواحل جزیره کیش از ظرفیت بالایی برای درآمد زایی برخوردار است و می تواند قطب مهم گردشگری و تجارت باشد.

معاون اول رییس جمهور جزایر خلیج فارس را از سرمایه های بزرگ کشور برشمرد و تاکید کرد: جزیره هندورابی فرصتی استثنایی درخلیج فارس است که باید برای عمران و آبادانی این جزیره اقدام شود.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده درطرح توسعه هندورابی گفت: هیچ یک از مسئولان علاقه ای به تخریب محیط زیست این جزیره زیبا ندارند و از نظر قانونی نیز این امکان وجود ندارد که عملیات توسعه به تخریب محیط زیست این جزایر بیانجامد.

وی با بیان اینکه توسعه هندورابی تنها در30 درصد از وسعت هندورابی انجام می شود و70 درصد این جزیره بکر باقی می ماند افزود: تا زمانی که در جزیره کیش کمبود زمین نباشد نیازی به استفاده از اراضی هندورابی نیست .

دکتر جهانگیری تصریح کرد: جزایر خلیج فارس سرمایه های بی نظیر امنیتی و دفاعی کشور هستند و ضرورت دارد این جزایر توسعه یابد.

وی گفت: در حقیقت حفظ مسئولیت خلیج فارس بر عهده کشور ماست و باید همواره ثبات و امنیت را در آن حفظ کنیم.

معاون اول رییس جمهور افزود: مناطق آزاد کانون اصلی سرمایه گذاری هستند و این جهت گیری از ابتدای فعالیت این مناطق تغییر نکرده است .

دکتر جهانگیری تاکید کرد: ایجاد مناطق آزاد با هدف تسهیل و تسریع امور انجام شده است و گسترش توليد،

صادرات كالا و خدمات، استفاده از ظرفيت هاي دريايي درمناطق آزاد ساحلی، انتقال فناوريهاي بيشرفته، برونگرایی، دانش بنیانی و تعمیم الگوهای موفق به دیگر نقاط کشور از جمله رویکرد های ملی برای مناطق آزاد است.

وی در پایان از مدیران مناطق آزاد خواست با جدیت و شفافیت امور را پیگیری کنند و در راستای توسعه و انجام ماموریت منطقه آزاد تحت نظارت خود با برنامه ریزی وهمت عالی گام بردارند.