جزیره کیش مهیای برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات

نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات از سوم اردیبهشت درجزیره کیش آغاز به کار می کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در نشست خبری که درآستانه برپایی نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش با حضور مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش، معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش ، مجری نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات  و اصحاب رسانه برگزار شد، امیر سوداگران با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کیش با عنوان اختصاری کیتکس "kitex"  از سوم اردیبهشت درجزیره کیش آغاز می شود گفت: استفاده از فناوری اطلاعات وارتباطات و خدماتی که در این زمینه ارائه می شود به یک تقاضای عمومی در کل جهان تبدیل شده و با توجه به استقبال مردم ،رونق کسب وکار را درپی داشته است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در شرایط کنونی ، تقاضای جامعه ایجاد کسب وکارهای فناورانه وافزایش فعالیت استارتاپ ها است به این منظور سازمان منطقه آزاد کیش نیز درصدد است با حمایت از  کسب وکارهای مبتنی برفناوری اطلاعات و ارتباطات ، زمینه مناسبی برای فعالان این عرصه درجزیره کیش فراهم کند.

وی تاکید کرد: ایجاد بسترهای ارتباطی پایدار، مراکز داده قابل اتکا و فضاهای مورد نیاز استارتاپ ها و کسب وکارهای نوین با هزینه مناسب و ارائه تسهیلات از برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش درجهت ایجاد جامعه نوین بربستر فناوری اطلاعات وارتباطات است.

سوداگران با بیان اینکه این دست برنامه ها و نمایشگاهها زمینه ساز اهداف تبیین شده برای تبدیل جزیره کیش به شهری خلاق است تشریح کرد: برگزاری سمینارهای آموزشی، کارگاههای تخصصی، رویداد استارتاپی، مسابقات کامپیوتری و ساخت انیمیشن از برنامه های جنبی نمایشگاه کیتکس است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از توسعه زیرساخت های فناوری وارتباطات درجزیره کیش خبرداد و افزود: ارائه وای فای رایگان در نقاط پرتردد جزیره کیش، توسعه زیرساخت های فناوری با گسترش شبکه فیبرنوری و ارتقاء خدمات تلفن همراه کیش با عنوان تله کیش از اقداماتی است که دراین حوزه درحال اجراست.

وی افزود: علاوه بر اقدامات زیرساختی در حوزه نرم افزاری نیز برنامه های مختلفی در حال اجراست که راه اندازی اپلیکیشن  I kish با ارائه بیش از20نوع خدمات در حوزه گردشگری از آن جمله است.

سوداگران با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: برگزاری این نمایشگاه گام موثری درحمایت از دانش، فناوری وتکنولوژی ایرانی است.

معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش نیز دراین نشست با تبیین برنامه های این شرکت درجهت حمایت از پروژه های نوآورانه وخلاقانه گفت: چنانچه شرکت کنندگان این نمایشگاه، فعالیت و خدماتی مبتنی برنوآوری ارائه کنند که متناسب با نیازهای جزیره کیش باشد شرکت سرمایه گذای و توسعه کیش وارد فاز مشارکت با صاحبان این نوآوری برای اجرا درجزیره کیش می شود.

سید محمود نور اشرف الدین درادامه از تسهیل شرایط و تسریع فرآیندها برای شرکت های فناورانه واستارتاپ ها با هدف تبدیل کیش به شهر خلاق خبرداد.

ایجاد یک مرکز خلاقیت و نوآوری درجزیره کیش با حمایت از فعالان حوزه فناوری وارتباطات از دیگر موضوعات مورد اشاره معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش دراین نشست بود.

جواد مراد پور مجری نمایشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: این نمایشگاه سوم تا ششم اردیبهشت در فضای نمایشگاهی به وسعت 7 هزار مترمربع  برگزار می شود که دارای 3هزار و200 مترمربع فضای مفید است و  57 شرکت کننده در حوزه های شهر هوشمند، اینترنت اشیاء ، هوشمند سازی وامنیت اطلاعات آخرین توانمندی های خود را عرضه می کنند.

به گفته مراد پورشرکت کننده های این نمایشگاه ایده پردازان و نوآوران درزمینه های فناوری ازاستانهای مختلف کشور هستند و به منظور اعتبار بخشی به برگزاری این رویداد مهم، برنامه ریزی شده است نمایشگاه  بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات سال آینده نیز درهمین تاریخ درجزیره کیش برگزار شود.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات وارتباطات کیش از سوم تا ششم اردیبهشت درسالن نماشگاههای بین الملل جزیره برگزار می شود.