مشاورعالی مدیرعامل سازمان منطقه آژاد کیش دردیدار با سرمایه گذاران کشور چین ؛

جزیره کیش جزیره فرصت های اقتصادی وگردشگری است

رسول کشت پور در دیدار با سرمایه گذاران چینی٫ پتانسیل های کیش را فرصتی سود آور با کمترین میزان ریسک برای سرمایه گذاران دانست.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ رسول کشت پور دردیدار با سرمایه گذاران کشور چین٫ از جزیره کیش به عنوان جزیره فرصت ها  یاد کرد وافزود: این منطقه آزاد دارای پتانسیل های متنوعی است و سرمايه گذاران داخلی وخارجی می توانند  با آرامش خاطر و خيالي آسوده برای سرمايه گذاري از این ظرفیت ها بهره ببرند .

وی با اشاره به وجود امنیت درسرمایه گذاری درجزیره کیش گفت: سرمايه گذاران زيادي بدون هیچگونه ریسکی در اين جزيره سرمايه گذاري سود آور كرده اند.

مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش٫ صنعت و گردشگري را دو هدف وماموریت اصلی کیش دانست که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران برای این منطقه آزاد درنظر گرفته شده وبراساس آن قوانین این مناطق تسهیل وتعریف شده است.

وی عدم نیاز به دریافت ویزا٫ تخفیفات مالیاتی وگمرکی ٫ امکان مشارکت خارجیان تا صددرصد٫ ورود وخروج بدون محدودیت سرمایه وقوانین سهل سرمایه گذاری وتجارت را از مزیت های بسیار خوب جزیره کیش برشمرد وتاکید کرد: تسهیل شرایط برای فعالیت سرمایه گذاران از جمله سیاست های حمایتی سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه جزیره کیش است .

رسول کشت پوردرادامه به  تبیین ماموریت گردشگری کیش وتشریح وضعیت کنونی این جزیره پرداخت وسرمایه گذاری در زمینه های گردشگری وساخت مجموعه های تفریحی مانند پارک مسقف را به عنوان پیشنهاد کاری با این سرمایه گذاران مطرح کرد.

وی درادامه با معرفی جزایر الحاقی کیش واقدامات انجام شده درخصوص تامین زیرساخت های جزیره هندورابی مانند فرودگاه ٫ بندرگاه وتامین انرژی برق وآب شیرین برای ساکنان وگردشگران این جزیره گفت: جزیره هندورابی نیز ظرفیت ارزشمند دیگری برای سرمایه گذاران است که می توانند با ارائه طرح های گردشگری با رویکرد اکوتوریست از پتانسیل های این جزیره برای درآمدزایی وتوسعه گردشگری استفاده کنند.

مشاورعالی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از پروژه محور کیش به عنوان طرح دیگری یاد کرد که ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری درآن وجود دارد.

به گفته رسول کشت پور دراین طرح در مسیری به طول 4.5 کیلومتر حدفاصل فرودگاه تا میدان ملل 56 پروژه شامل هتل٫ واحدهای مسکونی ٫ تجاری وخدماتی٫ شهربازی٫ تیم پارک واماکن گردشگری پیش بینی شده است تا به منظور تامین نیازهای آتی شهروندان وگردشگران وافزایش جاذبه های این جزیره٫ زون سیاحتی جدیدی درکیش ساخته شود.

درپایان این نشست نماینده گروه سرمایه گذاران از کشور چین ضمن طرح سوالاتی درخصوص روند سرمایه گذاری وعقد قرارداد درجزیره کیش واعلام آمادگی برای انجام سرمایه گذاری وفعالیت مالی٫ از وجود ظرفیت های خوب اقتصادی در کیش  ٫ شباهت جزيره كيش به جزيره اي در كشور چين با رویکرد گردشگری و وجود پشتوانه تاریخی کهن درهردو منطقه به عنوان دلایل اصلی علاقمندی به سرمایه گذاری درجزیره کیش یاد کرد.

گفتنی است این گروه ازسرمایه گذاران چینی دارای سابقه 12 ساله در اجرای طرح های مختلف مالی  درکشورمان هستند و با بسیاری از کشورهای خاورمیانه واروپایی نیز سبقه همکاری وفعالیت های تجاری ومالی دارند.