دکتر مونسان درشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش؛

جزیره کیش به عنوان جزیره پاک باید در امر مبارزه با مواد مخدرهم پایلوت کشور باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش گفت : هماهنگونه که از جزیره کیش به عنوان جزیره پاک یاد می شود باید درامر مبارزه با مواد مخدر هم پایلوت کشور باشیم.

به گزارش روابط عمومیواموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرکیش که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش٫ علیرضا جزینی قائم مقام دبیر کلستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری واعضای این شورا درکیش برگزار شد دکترمونسان مواد مخدر را ریشه همه مفاسد دانست وگفت : آسیب های ناشی از مواد مخدرکانون خانواده ها را هدف قرار داده است.

وی با تاکید بر این که تمامیدستگاه ها باید نیروی انتظامی را در امر مبارزه با مواد مخدر یاری کنند اظهار کرد:کیش به عنوان جزیره پاک باید پایلوتی برای کشور در امر مبارزه با مواد مخدر باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش با تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر در کیش تاکید کرد: با خلاقیت و تولید فکر در حوزه مواد مخدرباید تلاش کنیم  پیشگیری مقدم بر درمان شود.

قائم مقام دبیر کل ستادمبارزه با مواد نهاد ریاست جمهوری نیز دراین جلسه با اشاره به آمارهای کشوریدرخصوص اعتیاد ومواد مخدر تصریح کرد: یک درصد دانش آموزان کشور درگیر اعتیاد هستندکه این امر برضرورت فعالیت مدارس ودانشگاهها  در حوزه پیشگیری می افزاید.

وی تصریح کرد: برنامه هایفرهنگی، جشنواره ها و نمایشگاه ها ظرفیت خوبی برای اقدامات فرهنگی مبارزه با موادمخدر هستند.

سرهنگ حسین دهکی فرماندهنیروی انتظامی ویژه کیش و دبیر پیشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش نیز بااشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر سرآغاز انحرافهای اجتماعی است تاکید کرد:اولین ضربه های اعتیاد بر پیکره خانواده و به ویژه فرزندان وارد می شود.

وی تصریح کرد: باید عواقب وپیامد های خطرناک اعتیاد برای مردم تبیین شود.

دهکی افزود: بهترین شیوهمبارزه با پدیده شوم اعتیاد، غنی سازی برنامه های فرهنگی و اجتماعی و اقداماتپیشگیرانه است.

وی به عزم جدی پلیس در مبارزهبا ورود و عرضه مواد مخدر در جزیره کیش اشاره و خاطر نشان کرد: ریشه کنی این معضلبزرگ نیاز به عزم جدی تمامی مسئولان در بخش های گوناگون دارد.

محمد حسن جهان دبیر جدیدشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در بخش دیگری از این مراسم گفت: دشمن بامواد مخدر، جوانان ما را هدف گرفته است و مبارزه با مواد مخدر بسیار حساس و مهماست.

وی با تاکید بر این مطلب کهباید دست افراد گرفتار در اعتیاد را گرفت نه مچ آن ها را اظهار کرد: رمز موفقیت درامر مبارزه با مواد مخدر در درجه اول توکل بر خدا و سپس همدلی و هماهنگی همهدستگاه هاست.

جهان افزود: برای تحقق شعارجزیره پاک از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهم کرد.

در پایان این مراسم ضمن معرفیمحمد حسن جهان به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرکیشاز تلاشهای سرهنگ دهکی تقدیر شد